امروز:31 فروردین 1403

لاین و سرقت اطلاعات مبتدیانه یا هوشمندانه ؟!

دو روز پیش لاین در اقدامی در ایران پیامی حاوی متن شما برنده ی جایزه ی لاین شده اید و اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید تا با شما تماس بگیریم ارسال نمود. اما بعد از پر کردن با پیامی دیگر به کاربران پاسخ داده می شد که فرم برای جایزه شبیه فرم بالا  است و در صورتی که در آینده دریافت نمودید مطمئن باشید که شما جایزه ی لاین را برنده شده اید. اینجا بود که به وضوح سرقت اطلاعات به شیوه ای بسیار مبتدیانه مشخص شد. با آریامونز همراه باشید.

سرقت اطلاعات و جاسوسی در دنیای مجازی بیداد می کند. اما اغلب جاسوسی ها مخفی می ماند و بسیار حرفه ای انجام می گیرد. اما معلوم نیست که لاین ساخته ی کشور چین چگونه به این راحتی سرقت مبتدیانه ای انجام داده است. البته شاید آن را بتوان فروش شماره برای شخص ثالثی دانست اما به هر حال حریم شخصی کاربران لاین با این حرکت شکسته شد.

اگر کمی با دنیای تکنولوژی اشنا باشید شکی در جاسوسی امریکا نخواهید داشت. اما ایا فقط امریکا جاسوسی را به عهده دارد. در این جا هست که باید نگاهی به شرق یعنی پرجمعیت ترین کشور جهان و چین بیندازید. این کشور با توجه به نیروی فوق زیاد در عرصه هک و سرقت اطلاعات بسیار فعال است و شما باید به یک برنامه ی چینی به اندازه ی یک برنامه ی ساخت کشور آمریکا شک کنید.

به هر حال این حرکت لاین بسیار مضموم است و هیچ دلیل قانع کننده ای برای آن یافت نمی شود امیدواریم این برنامه در راستای اطلاع رسانی و تبلیغات راه جدیدی را در پیش گیرد.