امروز:10 فروردین 1403

اپلیکیشن جدید سامسونگ برای معلولین

امروزه تلفن‌های‌ هوشمند  به یکی از وسایل مهم زندگی تبدیل شده‌اند . ابزارهایی که بسیاری از اعمال روزمره ما به آن‌ها متکی است و داشتنشان را امری لازم می‌دانیم. برای بسیاری از افراد، تلفن‌ هوشمند وسیله‌ای است که برای راه‌اندازی، تنها به لمس صفحه‌نمایش نیاز دارد؛ اما برای کسانی که در بخش‌های فوقانی بدن خود دچار معلولیت هستند و به سختی  دست و انگشتان خود  را به کار می‌برند ، تلفن هوشمند وسیله‌ای نیست که کار با آن آسان باشد.

سامسونگ الکترونیکس به عنوان برندی پایبند به مسئولیت اجتماعی، همواره ددر پی طراحی و اجرای برنامه‌هایی با هدف خلق ارزش اجتماعی در تمام دنیا بوده است. این شرکت اپلیکیشنی به نام Dowell ساخته است که برای کاربران دارای معلولیت، امکان کنترل تلفن‌ هوشمند را با استفاده از دستگاه‌های کامپیوتری کمکی موجود به وجود می‌آورد . این افراد در حال حاضر برای کار با کامپیوتر، از ابزارهایی مانند Head mouse، Track balls و دیگر فناوری‌های کمکی استفاده می‌کنند که بدون نیاز به کلیک کردن کار می‌کنند؛ اما راه‌اندازی و کار با تلفن‌های هوشمند، نیازمند حرکات مختلف دست مانند ضربه زدن، لمس کردن یا کشیدن است که این دسته از کاربران را عموماً برای کنترل تلفن‌های هوشمند به مشکل برمی‌خورند .

پروفسور سانگ موک لی از دانشگاه ملی سئول که در طراحی و ساخت اپلیکیشن Dowell با سامسونگ همکاری کرده در این‌باره می‌گوید: «سخت‌ترین قسمت استفاده از تلفن‌های هوشمند برای افرادی که دارای معلولیت هستند ازجمله خود من، کنترل لمسی این دستگاه‌هاست. برنامه Dowell علاوه بر حل این مشکل، امکانات دیگری را نیز فراهم می‌کند؛ هنگامی‌ که افراد معلول به تلفن هوشمند دسترسی پیدا می‌کنند، نه تنها قادر به برقراری ارتباط، تحقیق و بسیاری از امور دیگر می‌شوند، بلکه می‌توانند تمام وسایل برقی منزل خود را نیزمی‌توانند کنترل کنند که این امر، مدیون رواج اینترنت اشیا (IOT: Internet of Things) است که زندگی بسیاری از معلولان را عمیقاً متحول کرده است.»

4-0

 

اپلیکیشن Dowell توسط شرکت Samsung Software Membership طراحی شده است؛ تمامی فعالیت‌های این سازمان کاملاً داوطلبانه انجام می‌پذیرد و هدف اصلی آن کمک به دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای کسب مهارت‌های نرم‌افزاری است. Dowell روی تلفن‌های هوشمند سامسونگ (گالکسی S3 تا جدیدترین مدل‌ها) قابل‌نصب است.

گفتنی است فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ با مطالعه و تحقیق درباره خصوصیت‌ها و نیازهای هر کشور طراحی و اجرا می‌شوند و بر سه بخش آموزش، ارتقای سطح زندگی و محیط‌زیست مطالعه صورت می‌پذیرد . آموزش و توانمندسازی، بخشی است که بیشترین اقدامات سامسونگ را در راستای ایجاد کردن زیرساخت‌های آموزشی و ارائه فرصت‌های یادگیری در عرصه تکنولوژی، برای افراد با قابلیت‌های مختلف در خود قرار داده است. پیش از نیز سامسونگ، برنامه‌هایی برای نابینایان و مبتلایان به اوتیسم طراحی  کرده است

اینجانب مهدي طیبی علاقه‌مند به تكنولوژي می‌باشم امیدوارم از مطالبی که می‌گذاریم لذت ببرید