امروز:16 اردیبهشت 1403

ابداع پرینتر نظامی جدید که می تواند پوست را بر روی بدن پرینت کند

اخیرا پژوهشگران توانسته اند پرینتری را ابداع کنند که بتواند پوست رو بدن را تولید کند ، این دستگاه سلول های پوستی را بر روی نقاط مشخصی چاپ می کند و در نهایت پوست تولید می شود با اینکه این خبر بسیار عجیبی است ،اما واقعیت دارد که اکنون بشر می تواند سلول پوستی تولید کند و آن را بر روی بدن چاپ کند.

در گذشته برای درمان زخم ها و سوختگی های سطحی پوست، آن ها را با پوست های دیگر نقاط بدن می پوشاندند و مشکل را برطرف می کردند، اما اگر سوختگی عمیق تر بود دیگر نمی توانستند آن را درمان کنند.

کم کم با حضور صنعت چاپ در علم پزشکی، ما شاهد توانایی های جدید در علم پزشکی شده ایم که ساخت این پرینتر یکی از آن موفقیت ها می باشد. با فرق اینکه به جای کارتریج برای این پرینتر ها، از سلول های پوستی استفاده شده و می تواند به خوبی یک پوست طبیعی تولید کند.

3d-bioprinting-skin-1

از قابلیت های این فناوری این است که ابتدا با اسکنر سطح آسیب دیده را می سنجند و بعد از این که اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرد،به پرینتر فرستاده می شود و پرینتر نیز طبق برنامه های دریافتی ،عمل پرینت سلول های پوستی را آغاز می کند.

فعلا این پروژه در زمینه ی نظامی در حال اجرا می باشد و قرار است که در آینده برای استفاده ی آن در جراحت های سربازان استفاده شود. اما بعد ها نیز در بیمارستان ها از این پرینتر استفاده خواهد شد.

اشتراک گذاری

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.