امروز:9 اردیبهشت 1403

دلایل مشکلات اخیر تلگرام،آشکار شد

همانطور که همه می دانید، نرم افزار تلگرام از همان اوایل ورود ؛مورد استقبال عده ی زیادی از کابران ایرانی قرار گرفته و همچنین به مرور زمان سرعت آن کند تر از قبل می شد تا جایی که در بعضی از مناطق ایران به کلی قطع شد.

شایعات زیادی نیز در راستای این اختلالات شکل گرفت ، مثلا شایعه شده بود که تلگرام در آستانه فیلتر شدن است و یا برخی سرویس دهندگان اینترنت ،دسترسی به آن را محدود کرده اند؛ که بعد از مدتی سخنگوی وزارت ارتباطات اعلام کرد که این سرویس را فیلتر نخواهیم کرد.

بعد از این اظهارات نیز خود شرکت سازنده برنامه در توییتر خود اعلام کرد که همه ی مشکلات را با بروزرسانی های مختلف، برطرف کرده و مشکلات به وجود آمده را به دلیل کم کاری های سرویس های ارائه دهنده اینترنت دانست.

بعد از این اتفاقات ،معاون وزیر ارتباطات طی نامه رسمی به تلگرام؛ از آن ها درخواست کرد که جهت حل این اختلالات به آن ها کمک کنند.

 همچنین در شبکه های اجتماعی پخش شده بود که مقصر اصلی به وجود آمدن این اختلالات ،مخابرات است که مدیر مخابرات تهران در این زمینه افزودند که ما هیچ گونه نقشی در ایجاد این مشکلات نداشتیم. و این پیام پیام را به کاربران گفت که هر چقد استفده از این نرم افزار بیشتر باشد، ما هم نفع بیشتری می بریم و حجم بیشتری را بفروش می رسانیم.

حدودا چند ماه از بروز این مشکلات می گذرد و جدیدا تلگرام این مشکلات را گردن گرفت و در توییترش خبر دیگری را اعلام کرد:

 

ما اختلالات فنی مسیردهی ترافیک در ایران را در چند روز گذشته برطرف کرده‌ایم؛ بنابراین سرعت تلگرام در این کشور مانند قبل شده است و کیفیت آن نیز به خوبی بالا رفت.

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.