امروز:9 فروردین 1403

خرید و فروش ملک در اینستاگرام

 

دنیای مجازی بعنوان یک پل ارتباطی میان افراد عنوان می شود. در این مکان افراد بدون هیچ هیچ واسطه ای با یکدیگر در پوشش یک شبکه ارتباط برقرار می کنند. براساس آمار تعیین شده توسط مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت، حدود 40 میلیون ایرانی به اینترنت دسترسی داشته و در دنیای مجازی حضور دارند.

بسیاری دنیای مجازی و بطوری کلی حضور در شبکه های اجتماعی را فرار از تنهایی و سرگرم شدن بیان می کنند و برخی نیز با اهداف تجاری و اقتصادی وارد این شبکه ها می شوند.

اخیر خبرهایی در رابطه با خریدو فرروش ملک در اینستاگرام به گوش رسیده به طوری که این شبکه به فضایی برای تبلیغات یا توسعه فروش شرکت‌‌های مختلف در حوزه‌های مختلف تبدیل شده است. بازار مسکن هم از این قاعده مستثنی نبوده و فعالان این حوزه اقتصادی نیز سعی کرده‌اند تا از این قابلیت استفاده کنند.

هنوز اطلاعات دقیقی درباره میزان استفاده ایرانیان از  خرید و فروش ملک در اینستاگرام در دسترس نیست اما با جستجوی چند کلمه خانه، مسکن و املاک در اینستاگرام یا فیس بوک صفحات بسیاری درباره خرید، فروش یا اجاره ملک پیدا خواهید کرد بطوری که براساس برآورد اسکانو در یک بررسی مشخص شده که حدود پنج میلیون ایران در اینستاگرام فعال بوده که از میان این اعضا و پست های ارسال شده توسط آنان، 50 درصد صفحات مربوط به خرید و فروش ملک است.

این موضوع از یک سو می تواند به رونق کسب و کار کمک کرده و از سوی دیگر امکان ورود و حضور کلاهبرداران در این شبکه ها وجود دارد. لذا به کسانی که در این شبکه ها عضویت دارند توصیه می شود با دقت نظر عمل کنند.

 

اشتراک گذاری