امروز:9 اردیبهشت 1403

کاهش درآمد 18 درصدی توییتر

 

 

توییتر قصد داشت گزارش مالی جدید خود را طی روزهای آینده منتشر نماید، که ناگهان روز گذشته آمار و ارقام این گزارش در اینترنت منتشر گشت.

گویا مجموعه ای به نام Selerity توانسته به این گزارش در وبسایت سهامداران توییتر دست پیدا کند و زودتر از موعد نسبت به انتشار آن اقدام نماید.کند. این امر با واکنش تویتر روبررو شد. چرا که این شبکه با کاهش 18 درصدی ارزش سهام خود مواجه شد. این شرکت در سه ماهه گذشته با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. در حالی که پیش می شد درآمد این شرکت به 456 میلیون دلار برسد، توانست درآمدی معادل 436 میلیون دلار کسب کند. و این به معنای کاهش سود پیش بینی شده.

پژوهشگران این شرکت علت را در خرید شرکت TellApart می‌دانند. TellApart یک شرکت فعال در زمینه تبلیغات هدفمند اینترنتی است که پیوستنش به توییتر می‌تواند راه‎های درآمد زایی جدیدی را برای این مجموعه، خلق کند. جالب است بدانید که مدیرعامل توییتر خود یکی از سرمایه گذاران شرکت TellApart است.

کاهش درآمد 18 درصد توییتر  منجر به این شده است تا این شرکت انتظارات خود برای فصل آینده را نیز پایین آورد. این مجموعه هم اکنون اعلام کرده اند که برای فصل بعدی انتظار درآمدی بین ۴۷۰ تا ۴۸۵ میلیون دلار را دارند.

Screen Shot 2015-04-29 at 11.12.42 AM-w600

نیمه پر لیوان برای توییتر، تعداد کاربران فعال آن است. این شبکه اجتماعی برای اولین بار در طول فعالیت خود توانسته تا از مرز ۳۰۰ میلیون کاربر فعال گذر کند. این عدد در مقایسه با سال گذشته بالغ بر ۱۸ درصد افزایش داشته است.