امروز:6 اردیبهشت 1403

اریکسون در اروپا از اپل برای رعایت نکردن پتنت های این کمپانی شکایت کرد

هر کمپانی قبل از آن که چیزی را به صورت جدید وارد بازار کند پتنت آن را ثبت می کند. دلیل این کار جلوگیری از کپی برداری احتمالی است و در صورتی که کپی برداری انجام گیرد شرکت ثبت کننده پتنت می تواند از شرکت که مدعی است آن را از آن برداشته است شکایت کند. این قضیه بین اپل و سونی اریکسون اتفاق افتاده است و بعد از آن که اپل زیر بار این کپی برداری نرفت و اریکسون که اینک از سونی جدا شده است از این شرکت شکایت کرده است. با آریامونز همراه باشید.

اریکسون روز جمعه دادخواستی علیه اپل در کشور های آلمان، هلند و بریتانیا ثبت کرده است. اریکسون مدعی است که اپل چند پتنت از این کمپانی را در آیفون های خود در زمینه ی فناوری های ارتباط بی سیم زیر پا گذاشته است.اریکسون در مورد این دادخواست اضافه کرده است که این کمپانی در تلاش برای توافق با اپل بوده است اما با توجه به بی نتیجه بودن مذاکرات به این نتیجه رسیده است که راه حل این مشکل در دادگاه مشخص خواهد شد.

در گذشته نیز اریکسون از اپل در امریکا در زمینه ی همین پتنت های ارتباطی شکایت نموده بود. این دادخواست در مورد فناوری های ارتباطی 2G و 4G LTE  می بود.

اپل در مورد این مورد نیز اظهار نظر کرده است. اپل ذکر می کند که کمپانی اریکسون قیمت واقعی را پیشنهاد نمی کند و مبلغ بسیار نامعقولی را بیان می کند اما ما همینک نیز حاضریم مبلغی را بپردازیم که معقولانه باشد و باید مبلغ بر اساس قیمت تمام شده ی جز تولید شده تعیین شود نه بر اساس قیمت تمام شده آیفون.

اریکسون در سال گذشته 650 میلیون دلار از سامسونگ برای پتنت های خود دریافت کرد. همچنین اپل در فوریه سال قبل به دلیل زیر پا گذاشتن پتنت ها به به پرداخت 533 میلیون دلار محکوم شد.

باید دید که نتیجه این شکایت چیست؟