امروز:31 فروردین 1403

آئودی قصد دارد فناوری چراغ‌های ماتریسی خود را با لیزر ترکیب کند

نام آئودی به عنوان یک خودروساز متفاوت همیشه مطرح بوده است. آئودی یکی از بزرگترین خودروسازانی است که همیشه به دنبال استفاده از تکنولوژی‌های جدید در خودروهای لوکس خود می‌باشد. به نظر می‌رسد این کمپانی تصمیم گرفته است فناوری تولید چراغ‌های ماتریسی که هنوز هم تازه و نو است را کنار بگذارد و می‌خواهد فناوری مربوط به تولید چراغ‌های ماترسی و لیزری را با هم ترکیب کند تا به نتیجه دلخواه خود برسد.

چراغ‌ ماتریسی استفاده شده در خودروهای آئودی، بیشتر به فکر راننده‎ای است که از مقابل می‌آید و آئودی با معرفی فناوری چراغ‌های ماتریسی، مشکل انعکاس نور در چشم راننده‎ی خودرویی که از مقابل می‎آید را حل کرده است. در این چراغ‎ها ال‌ای‌دی‌های هوشمندی درون شبکه‌ی ماتریسی چراغ خودرو قرار می‌گیرند و در زمان روشن بودن چراغ، نزدیک شدن خودرو از مقابل به صورت هوشمندانه تشخیص داده می‎شود و لامپ‌هایی را که نور آن به سمت خودروی مقابل تابیده می‌شود، خاموش کرده و تنها لامپ‌هایی را که مسیر روبرویی را روشن می‌کنند، روشن باقی خواهد ماند.

 

AudiLaserInt

 

به نظر می‌رسد ال‌ای‌دی نور مورد نظر آئودی را تولید نمی‌کند و این کمپانی تصمیم دارد به جای ال‌ای‌دی از لیزر استفاده کند چراکه نور لیزر بسیار قوی‌تر از ال‌ای‌دی می‌باشد و در مسیر مسقیم‌تری نیز می‌تابد. البته قضیه به سادگی یک تعویض نیست و تغییراتی در ساختار شبکه ماتریسی نیز اتفاق خواهد افتاد.

براساس اطلاعات منتشر شده، آئودی برای تغییر سوی انتشار نور لیزر، در داخل هر شبکه‌ی ماتریس آینه‌های کوچکی قرار خواهد داد. همچنین تکنولوژی استفاده شده در این نوع چراغ‌ها باعث می‌شود زمانی که خودرو با سرعت پایینی حرکت می‌کند، منطقه‌ی وسیع‌تری در جلوی خودرو روشن و زمان حرکت با سرعت بالا، منطقه‌ی روشن شده باریک‌تر خواهد شد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.