امروز:10 فروردین 1403

نسل جدید آنتن‌های وای‌فای بدون موتور برای هواپیما

اینترنت به جزء جدایی ناپذیر زندگی جامعه مدرن تبدیل شده است و دیگر فارغ از مکان و زمان دسترسی به اینترنت یک نیاز اساسی محسوب می‌شود. در این میان ارائه‌ی سرویس اینترنت پر سرعت در هواپیماها یکی از مشکلات خطوط هوایی کشورهای مختلف است و حالا کمپانی کی‌متا (Kymeta) آنتن مخصوصی را طراحی کرده‌ است تا کیفیت سرویس اینترنت پر سرعت را در داخل پروازهای هواپیمایی بهبود بخشد.

 

دکتر نتان کانتز- مدیرعامل شرکت کی‌متا در خصوص مشکلات وای‌فای در هواپیما می‌گوید:

اصلی‌ترین دلیل کیفیت و سرعت پایین اینترنت در پروازها، عدم تخصیص پهنای باند بهینه و مشکلات طراحی آنتن است. به همین دلیل لازم است که کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)، طیف فرکانسی بیشتری را در محدوده‌ی فرکانس‌های بالاتر که ازدحام کمی دارند، اختصاص دهد. اما تا آن زمان، کی‌متا یک آنتن خاص جدید را برای استفاده بهتر از طیف‌های فرکانسی در دسترس و ماهواره‌های فعال به منظور داشتن ارتباط سریع‌تر معرفی کرده است.

 

این آنتن مخصوص که mTenna نام دارد، برخلاف آنتن‌های ردیابی معمول که از یک موتور برای ردیابی ارتباطات ماهواره‌ای استفاده می‌کنند، از یک روش هولوگرافیک خاص برای ردیابی و قفل ارتباط بر روی ماهواره‌های مختلف بهره می‌گیرد به نحوی که از هیچ موتوری برای حرکت استفاده نمی‌کند. ویژگی یاد شده به باریک‌تر بودن این آنتن‌ها نسبت به آنتن‌های مشابه موجود در بازار کمک می‌کند و باعث می‎‌شود که وقتی آنتن بر روی بدنه‌ی هواپیما نصب می‌شود تکان کمتری را داشته باشد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.