امروز:31 فروردین 1403

70 درصد از پردازنده های A9 و A9X را TSMC تولید خواهد کرد

حداقل 6 ماه به معرفی آیفون 6s زمان داریم ولی شایعات زیادی از همین الان روانه ی سایت های تکنولوژی شده اند. یکی از مواردی که در محصولات جدید اپل مهم است پردازنده ی A9 و A9X می باشد. این پردازنده ها اختصاصی اپل است و در سال های گذشته به طور مشترک توسط TSMC و سامسونگ تولید می شد. چندی پیش در مورد تولید بیشتر این پردازنده ها توسط سامسونگ اطلاعاتی به گوش می رسید. اما حالا دقیقا بر عکس بوده و گفته می شود 70 درصد از پردازنده های A9 وA9X توسط TSMC تولید خواهد شد. با آریامونز همراه باشید.

حدود 6-7 ماهی به معرفی آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس زمان داریم و اپل باید تولید محصول جدید خود را طی چند ماه آینده شروع کند و تحلیل گران در مورد پردازنده ی آیفون جدید این گمان را می زنند که 70 درصد از این پردازنده ها توسط TSMC ساخته شود. در گذشته خبر هایی حاکی از ساخت بیشتر پردازنده ی A9 توسط سامسونگ منتشر شد. دلیل اصلی این گمان را می توان بهره وری شرکت TSMC  دانست. به هر عنوان باید صبر کرد و نتیجه ی ساخت پردازنده ها را دید.

البته باید گفت که سامسونگ نیز تجارب بسیار خوبی در تولید پردازنده های 14 نانومتری دارد و اخرین محصول این شرکت نیز از این پردازنده ها استفاده می کنند.