امروز:13 اردیبهشت 1403

اسمارت واچ ها در کمین جانتان

با پیشرفت تکنولوژی در کنار انواع اسمارت فون ها پوشیدنی‌هایی مثل اسمارت‌واچ‌ ها هم جای خود را در زندگی افراد باز کرده اند . اما آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید در کنار کاربرد مفید این ابزارها ممکن است خطری متوجه جانتان باشد ؟؟؟

بر اساس تحقیقات انجام شده نتایج تازه‌ی تست‌های آزمایشگاه تحقیقاتی حمل‌ونقل (TRL) ورکینگهام انگلستان نشان داد که استفاده از اسمارت‌واچ‌ ها برای پیام دادن در حین رانندگی در مقایسه با گوشی‌های هوشمند خطرناک‌تر است زیرا رانندگانی که در حین رانندگی مشغول خواندنِ پیام از روی اسمارت‌واچ خود بودند واکنششان برای انجام یک مانور اضطراری کندتر از زمانی است که از اسمارت‌فون استفاده می‌کنند.

Apple-Watch-Models-600x311

با انجام آزمایش های واقعی مشخص شده واکنش اضطراری در حالت اول استفاده از اسمارت‌واچ طی 2.52 ثانیه و در حالت دوم استفاده از گوشی هوشمند طی 1.85 ثانیه ثبت شده است درحالی‌که واکنش در حین صحبت کردن باسرنشینان خودرو طی 0.9 ثانیه گزارش‌شده است در این راستا یکی از کارخانه‌های ایمنی خودرو درخواست منع فوری استفاده از اسمارت‌واچ‌ها را مطرح کرده است. با وجود این ممنوعیت اما انتظاز نمی رود قانون منع استفاده از اسمارت‌واچ‌ها احتمالاً به این زودی‌ها وضع شود . اگرچه در آمریکا استفاده از گوشی هوشمند حین رانندگی غیرقانونی است با این‌ همه شروع این قانون و اجرای آن در انگلستان  به سال 2003 بازمی‌گردد. دولت انگلستان استفاده از اسمارت‌واچ در حین رانندگی را ممنوع بکند یا نکند هنوز مشخص نیست اما در حال حاضر استفاده از Moto 360، LG G Watch R یا اپل واچ در هنگام رانندگی قانونی است و برخی بر این باورند که این امر مشکلات بسیاری برای راننده و سرنشینان در پی خواهد دارد.

اشتراک گذاری

Web Developer and Design