امروز:7 اردیبهشت 1403

دسترسی به فروشگاه ویندوز (3)

دسترسی به فروشگاه ویندوز (3) 12

فروشگاه ویندوز

همانطور که می دانید شرکت مایکروسافت سیستم عامل جدید خود را به همراه فروشگاه ویندوز ارائه کرده است. فروشگاه ویندوز مایکروسافت تقریبا جوابی به app store شرکت اپل و google play است ولی هنوز قادر به رقابت با این دو غول نیست چرا که هنوز تعداد برنامه های موجود در فروشگاه ویندوز بسیار کم تر از برنامه های موجود در فروشگاه های رقیب می باشد. اما به هر حال این فروشگاه می تواند نیازهای کاربران ویندوز8 را پاسخ گو باشد و کاربران ویندوز 8 در سراسر دنیا برنامه های خود را از این فروشگاه تهیه می کنند ولی کاربران ایرانی قادر به استفاده از فروشگاه ویندوز نیستند و ترفندها و راهکارهای زیادی در سایت های مختلف و همچنین آریا مونز برای دسترسی به این فروشگاه ارائه شده است. اگر ویندوز ۸ را دانلود کردید حتما به این مشکل برخوردید که در هنگام اجرای برنامه های مختلف به خصوص فروشگاه آن پیامی مبنی بر نیافتن کانکشن و یا اینکه برنامه نمی تواند به اینترنت درسترسی داشه باشد می دهد. در اینجا می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه این مشکل را حل کنید.با ما باشید.

فروشگاه ویندوز

1. ابتدا کشور را هر جایی به جز ایران انتخاب کنید! برای این کار ساده‌ترین راه فشار دادن کلیدهای Ctrl+F و وارد کردن عبارت Region در جعبه جستجو و سپس انتخاب Setting از ستون سمت راست است.

فروشگاه ویندوز

وقتی نتایج جستجو در سمت چپ نمایش داده شد، روی Region کلیک نموده و سپس از زبانه Location کشور را جایی جز ایران مثلا Canada انتخاب کنید. (برای اطمینان بیشتر می توانید یک بار کامپیوترتان را دوباره راه اندازه کنید).

فروشگاه ویندوز

2. نیازی نیست که ساعت کامپیوتر نیز برروی ساعت محلی همان کشوری که در بالا انتخاب نمودید، تنظیم شود. پس با خیال راحت، Time Zone را برروی Tehran +3.30 قرار دهید.

فروشگاه ویندوز

3. اگر با اکانت مایکروسافت خود وارد شده اید از آن خارج شوید و با لوکال اکانت وارد شوید، برای اینکار موس را به گوشه بالایی صفحه سمت راست ببرید تا نوار چارم باز شود و به قسمت Settings بروید.

فروشگاه ویندوز

سپس از منوی سمت راست وارد  (  Change PC Setting ) شوید. (همچنین می توانید به جای دو مرحله بالا وارد محیط مترو شوید و عبارت Change PC Setting را تایپ کنید و در قسمت settings  نوار جستجو Enter کنید).

فروشگاه ویندوز

سپس در صفحه باز شده از منوی سمت چپ وارد قسمتUser شوید ، چک کنید که  روی لوکال اکانت باشید درصورتی که غیر از این بود به این حالت سوئیچ کنید. (این کار برای این است که کشور خود را ایران انتخاب نکرده باشید).

فروشگاه ویندوز

4. اکنون ای پی کامپیوترتان رو به یک آی پی خارجی تغییر دهید برای این کار یک ( proxifier ) به تنهایی کافی نیست چراکه  این برنامه دسترسی به نرم افزار های مترو را قطع می کند برای همین ما نیازمند یک برنامه به نام  fiddler هستیم تا اینکار را برایمان ممکن کند. علاوه بر این برنامه به یک نرم افزار جانبی به نام  windows8LoopbackUtility  احتیاج داریم. هر دو برنامه را دانلود کنید و هردو را به همراه هم باز کنید. (البته با توجه به اینکه این دو لینک مشکل دارند ما در سایت آریامونز این دو نرم افزار را به صورت یک فایل فشرده شده با کلیک بر روی لینک AriaMoons دانلود کنید).

فروشگاه ویندوز

 

5. در نرم افزار fiddler بر روی دکمه win 8 config بر روی نوار بالای صفحه کلیک کنید و در صفحه باز شده دکمه exempt all وسپس روی دکمه Save Changes را بزنید.

 

فروشگاه ویندوز

 

کار تمومه و میتونید از محیط متروی ویندوز ۸ لذت ببرید.

 

* برنامه fiddler رو نبندید بلکه با زدن کلید های ctrl + m اون رو به حالت system tray بفرستید تا دم دست نباشد.

* هر بار که یک برنامه جدید از فروشگاه ویندوز دریافت می کنید دوباره مراحل win 8 config را انجام دهید.

* با بستن این برنامه ها مشکلی در استفاده عادی از ویندوز مثل ویندوز اکسپلورر ۱۰ یا میل و …. وجود نخواهد داشت.

 

اینم فروشگاه ویندوز :

فروشگاه ویندوز

 

همچنین می توانید زاه های دیگری را در مطالب زیر دنبال کنید:

1- دسترسی به فروشگاه ویندوز۸ (۲)

2- دسترسی به برنامه های ویندوز استور مایکروسافت

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.