امروز:7 اردیبهشت 1403

ایجاد دستور در سرویس ایفت (ifttt)

ایجاد دستور در سرویس ایفت (ifttt) 17

سرویس ایفت

قبلا در پست ” معرفی سرویس ایفت (ifttt)  ” برای شما از کاربردها و قابلیت های بالقوه ی ایفت سخن گفتیم و این سرویس را معرفی کردیم. حالا در این پست می توانید یاد بگیرید که چگونه برای خود و مطابق نیازی که دارید دستور بسازید.ساخت دستور راحت تر از آن چیزی است که فکر می کنید چون ایفت همه چیز را برای شما از قبل آماده کرده پس کافی است تا شما چند کلیک ساده کنید.همچنین اگر کسی از قبل آن دستوری را که شما می خواهید ساخته باشد ،شما تنها کافی است تا با یک جستجوی کوچک به آن دست پیدا کنید.

برای شروع به صفحه ی رسمی ایفت بروید و در این سایت ثبت نام کنید. ثبت نام در این سایت رایگان هست و ساده تر از آن چیزی که فکر می کنید. پس از ورود به سایت بر روی دکمه آبی رنگ join IFTTT کلیک کنید.سرویس ایفت

 پس از کلیک وارد صفحه ی ثبت نام می شوید و پس پر کردن فرم ثبت نام بر روی دکمه Create account  کلیک کنید.

سرویس ایفت

پس از پایان ثبت نام وارد صفحه ای جدید می شوید در این جا بر روی دکمه Create your first Recipe کلیک کنید تا بتوانید اولین دستور خود را بسازید.

سرویس ایفت

البته اگر قبلا در این سایت ثبت نام کرده اید وارد سایت شوید و از بالای صفحه گزینه ی Create  را انتخاب کنید.همچنین می توانید گزینه ی Create A Recipe از پایین صفحه را انتخاب کنید.تفاوتی در این دو گزینه نیست.

سرویس ایفت

در صفحه جدید جمله ی “if this then that” ظاهر می شود که فرمول کلی سایت ایفت است .

سرویس ایفت

در این صفحه شما باید ورودی خود را با کلیک بر روی کلمه “this” کلیک کنید.

سرویس ایفت

حالا برای شما سرویس های در حال حاظر ایفت نمایان می شود.این سرویس ها تا به این لحظه ۶۰ سرویس می باشند.ما سرویس جیمیل را انتخاب می کنیم زیرا می خواهیم هر زمان از یک طرف خاص ایمیلی برایمان ارسال شد یک نسخه از آن ایمیل به عنوان یادداشت در اور نت مان ذخیره شود.

ایفت

با کلیک بر روی جیمیل، 6 گزینه پیش رو دارید که به ترتیب زیر می باشد.(البته این 6 گزینه تا الان که این نوشته را می خوانید وجود دارد و ممکن است بعدها گزینه ها بیشتر شوند).

سرویس ایفت

1-هر زمان ایمیل جدیدی برای من ارسال شد

2-هر زمان ایمیل جدیدی با یک فایل پیوست برای من ارسال شد

3- هر زمان ایمیل جدیدی برای من از طرف خاصی ارسال شد

4-هر زمان من نامه را ستاره دار کردم

5-هر زمان به نامه هایم برچسب خاصی زدم

6-هر زمان ایمیلی برای من ارسال شد که کلمه ای خاص درون ان بود

ما گزینه ی سوم را انتخاب می کنیم. توجه داشته باشید که هر کدام از سرویس های بالا دارای یک سری از این دستور العمل ها می باشند و بنا به نوع سرویس قطعا این دستور ها هم متفاوت می باشد.

حالا ایمیل مورد نظر خود را وارد کرده و Create Trigger را انتخاب کنید.( ایمیل مورد نظر همان آدرس ایمیل شخص موردنظر شماست). بعد از وارد کردن ایمیل بر روی دکمه Create Tigger کلیک کنید.

سرویس ایفت

البته اگر قبلا ایمیل خود را در دستوری به کار نبرده اید ابتدا از شما خواسته می شود ایمیل خود را با سرویس هماهنگ کنید.

سرویس ایفت

در صفحه جدید دوباره جمله “if this then that” ظاهر می شود  این دفعه شما بر روی کلمه “that” کلیک کنید.

سرویس ایفت

حالا در این جا سرویس مورد نظر بعدی را انتخاب کنید.سرویس مورد نظر ما اورنت می باشد.

سرویس ایفت

در این مرحله هم مانند مرحله ی بالا باید یکی از این دستور ها را انتخاب کنید.انتخاب ما گزینه ی اول می باشد.

سرویس ایفت

در این قسمت می توانید که به طور مثال عنوان نت ها و یا تگ های نت چه چیزی باشد.

سرویس ایفت

ساخت دستور به پایان رسید کافی است یک نام برای آن بنویسید تا اگر کاربر بعدی به دنبال آن گشت دیگر مراحل بالا را طی نکند.بر روی Create Recipe کلیک کنید.

سرویس ایفت

بعد از این که دستور به پایان رسید شما به صفحه ی دستور های خود منتقل می شوید.شما از این جا می توانید دستور ها را به صورت موقت خاموش،حذف و یا به اشتراک گذارید.

سرویس ایفت

ساخت دستور در ایفت به همین راحتی است اما به کمی ابتکار نیاز دارید تا بتوانید دستور هایی جدید و مورد نیاز خود را بسازید.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.