امروز:1 اردیبهشت 1403

تبدیل متن به جدول در word

تبدیل متن به جدول در word 3

word

برنامه word بی شک معروف ترین واژه پرداز موجود در بازار می باشد که حتی می توان لقب بهترین را هم برای آن انتخاب کرد. این برنامه یکی از برنامه های موجود در بسته نرم افزاری غول نرم افزاری دنیا مایکروسافت هست. اما اگر یکی از کاربران برنامه word باشید قطعا برای شما هم پیش آمده است که متنی را از یک سایت و یا محلی دیگر در این برنامه کپی کرده اید و گاهی اوقات متن شما یک شعر هست و نظم مصرع های این شعر  دچار مشکل می شود، این به دلیل آن است که شعر را در یک جدول مخفی نوشته اند. ما در اینجا می خواهیم طریقه این جدول بندی کردن!! و از بین بردن این جدول را به شما آموزش دهیم. با ما همراه شوید.

اگر ستونی از متن دارید که داده‌های آن با کلید Tab از هم شده است و قصد دارید آن‌ها را در قالب یک جدول مرتب نمایید می‌توانید از قابلیت‌های کاربردی که در برنامه‌ی واژه‌پرداز Word 2013 وجود دارد استفاده کنید. این برنامه تبدیل ستونی از متن به جدول و بالعکس را به طور پیش‌فرض دارا می‌باشد. برای تبدیل متونی که با استفاده از کاراکتری خاص جدا شده‌اند  “نظیر کلید Tab ” به جدول، به ترتیبی که درزیر آمده عمل کنید.

word

فرض کنید اطلاعات مربوط به ماه‌های سال و برخی روزهای آن را در اختیار دارید. پیش از تبدیل متون به جدول بهتر است با فعال کردن نمایش پیشرفته‌ی برنامه، نوع پیکربندی متن و نحوه‌ی جداسازی آن‌ها را ببینید. برای این منظور می‌توانید مطابق شکل زیر بر روی دکمه‌ی پاراگراف در نوار ابزار اصلی برنامه کلیک کنید.

حال در هر کجای متن که از پاراگراف یا کلید Tab استفاده شده باشد، علامت مربوط به آن نشان داده می‌شود. اگر متن خاصی را به جدولی دو ستونه تبدیل کرده باشید، مطمئن شوید بین هر یک از این دو ستون تنها یک کلید Tab درج شده باشد. سپس مطابق شکل زیر خطوطی که قصد تبدیل آن‌ها را دارید انتخاب نمایید.

word

سپس بر روی نوار ابزار گزینه‌ی (insert) و سپس بر روی بخش جدول کلیک نمایید. و از منوی آبشاری گزینه‌ی مربوط به تبدیل متن به جدول را برگزینید.

word

اگر تنها یک کلید Tab بین ستون‌ها دارید، می‌بایست در کادر مربوط به تبدیل متن به جدول، تعداد ستون‌های جدول بر روی 2 تعیین شده باشد. اما تعداد ردیف‌ها به صورت خودکار تعیین می‌گردد.

در زیر بخش Auto Fit می‌توانید اندازه‌ی عرض ستون‌های جدول خود را تعیین نمایید. با انتخاب گزینه‌ی مربوط به Auto Fit اندازه‌ی هر ستون به طور خودکار با توجه به محتوای موجود در آن تعیین می‌شود.

در بخش مربوط به تعیین کاراکتر (Separator) نیز می‌بایست کلید Tab را تعیین کنید. می‌توانید با توجه به متن خود از سایر کاراکترها نظیر کاما یا علامت پاراگراف نیز بهره ببرید. در صورتی که کاراکتر دیگری مد نظرتان باشد نیز می‌توانید گزینه‌ی  (other) را انتخاب و کاراکتر مورد نظر را برگزینید.

word

حال که متن خود را به صورت جدول درآورده‌اید، می‌توانید در صورت نیاز آن را به سادگی به حالت متن نیز بازگردانید. به خصوص اگر قصد کار با بانک‌های اطلاعاتی را داشته باشید و می‌بایست متن خود را در قالب فایل‌های متنی ارائه کنید این روش خوبی است.

برای این منظور جدول مورد نظر خود را انتخاب کرده و به زبانه ابزارهای جدول (Table Tools) رفته و بر روی زبانه‌ی آرایش (Layout) کلیک کنید.

word

در بخش داده‌ها (Data) مربوط به قالب کار، بر روی دکمه‌ی تبدیل به متن (Convert to Text) کلیک نمایید.

word

 

در کادر محاوره‌ای مربوط به تبدیل جدول به متن، کاراکتر مورد نظر برای جداسازی را انتخاب نمایید. ما در این راهنما از کلید Tab استفاده کرده‌ایم. حال دکمه OK را بفشارید.

word

توجه داشته باشید اگر از جداکننده استفاده نکنید نه تنها جدول شما از ریخت می‌افتد، بلکه دیگر نخواهید توانست آن را از حالت متنی به جدول بازگردانید.

حال هر یک از ردیف‌های جدول به یک خط نوشته تبدیل می‌شود که یک کلید Tab آن‌ها را از هم جدا کرده است. برنامه واژه‌پرداز word به طور خودکار یک نشانگر Tab را بر روی خط کش درج می‌کند تا تمام موارد مربوط به ستون‌های جدول را به درستی مرتب نماید.

توجه داشته باشید پیش از تبدیل متن به جدول از صحت درج کاراکتر جداکننده اطمینان حاصل فرمایید.

همچنین می توانید “فرمول دادن به جدول در  word” را در اینجا یاد بگیرید.

word

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.