امروز:10 فروردین 1403

فرمول دادن به جدول در word

فرمول دادن به جدول در  word 1

تا کنون برای شما هم پیش آمده که در برنامه word یک جدول رسم کنید و بعد بخواهید کارهایی روی سلول های جدول انجام دهید بعد یادتان بیاید که این کار را باید در برنامه Excel انجام می دادید،  با اینکه  Excel برنامه مخصوص این کار است اما اگر شما با word کار می کنید و نیاز به افزودن کمیت هایی به word دارید ، می توانید این کار را بدون وارد کردن اطلاعات در Excel و کپی و پیست کردن آن ها در word انجام دهید، چرا که word امکان انجام برخی محاسبات ساده مثل جمع ، ضرب ، معدل گیری را در خود دارد. برای یادگیری این کار ها با ما در ادامه این آموزش همراه باشید.

word

برای اینکه اعداد درون جدول را جمع یا ضرب کنید ابتدا یکی از خانه های خالی جدول را باید انتخاب کنید و سپس در تب layout گزینه ی formula انتخاب کنید.

word

اگر می خواهید تمام اعدادی که در خانه های سمت چپ یک خانه قرار دارند را جمع ببندید باید در کادر formula  دستور زیر را وارد کنید:

=SUM(Right)

word

word

حال اگر می خواهید این اعداد ضرب شوند باید بجای کلمه SUM ، کلمه ی Product را بکار ببرید:

word

word

برای میانگین گرفتن از این اعداد هم باید بجای کلمه ی SUM ، کلمه ی Average را بنویسید.

exel culm

word

حال اگر خواستید این اعمال از راست به چپ صورت بگیرند یعنی اعدادی که در خانه های سمت راست خانه ی مورد نظر ما هستند جمع یا ضرب شوند یا از آنها میانگین گرفته شود باید در پرانتز بجای Right کلمه ی Left را وارد کنید.

word

اگر هم خواستید همین اعمال از بالا به پایین انجام شود کلمه ی Above را جایگزین کنید و اگر می خواهید همین اعمال از پایین به بالا انجام شوند از دستور Below در پرانتز استفاده کنید.

table

excel

در ضمن شما می توانید عملکردهای قابل اجرا را در قسمت paste function ببینید. و همچنین می توانید نحوه نمایش اطلاعات را در قسمت number format مشخص کنید.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.