امروز:30 فروردین 1403

دسترسی به فروشگاه ویندوز8 (2)

دسترسی به فروشگاه ویندوز8 (2) 13

فروشگاه ویندوز

اگر از کاربران ویندوز هشت هستید حتما تجربه ی دسترسی ناموفق و یا پر دردسر به فروشگاه ویندوز را داشته اید.مایکروسافت همراه با آخرین نسخه ی ویندوز خود از وب سایتی برای دانلود و دریافت نرم افزار های آن رونمایی کرد که همانند وب سایت گوگل پلی و آی تیونز اپل به صورت متمرکز نرم افزار ها را چه به صورت رایگان و چه به صورت پرداختنی جمع آوری کرده. این کار مایکروسافت نقطه ی مثبتی برای کاربران ویندوز و هم برای توسعه دهندگان نرم افزار هاست زیرا که کاربران می توانند در یک محل به تمام نرم افزار های خود دسترسی داشته باشند و توسعه دهندگان هم بر نرم فزار های خود نظارت مستقیم و مدیریت کامل داشته باشند.اما برای ما کاربران ایرانی که از سوی مایکروسافت تحریم هستیم دسترسی به این فروشگاه همراه با دردسرهایی است و گروه آریامونز قبلا هم یک راهکار برای دسترسی به فروشگاه ویندوز ارائه داده بود. اما در این جا قصد داریم وب سایتی به همراه نرم افزاری معرفی کنیم که امکاناتی فراتر از فرشگاه ویندوز در اختیار شما قرار می دهد و مشکلات آن را هم ندارد در ضمن روز به روز بانک نرم افزاری خود را به روز می کند به طوری که در مدت یک ماه بانک نرم افزاری خود را از ۱۵٫۰۰۰ به ۱۶٫۰۰۰ افزایش داد که نشان از سرعت بالا در به روز رسانی این وب سایت است.همچنین در  حال حاضر دارای ۴ میلیون کاربر فعال می باشد.

فروشگاه ویندوز

 

نام این فروشگاه جایگزین All My Apps می باشد که واقعا نامی درخور این وب سایت است.در حال حاضر این وب سایت دارای ۱۶۰۰۰ نرم افزار می باشد که از این تعداد نرم افزار ۹۹ درصد آنها رایگان می باشد و شما می توانید بدون پرداخت هیچ گونه وجهی و یا محدودیت زمانی از آن ها استفاده کنید. برای شروع به سایت allmyapps بروید و روی گزینه ی download allmyapps کلیک کنید تا نرم افزاری دانلود کنید به حجم ۵ مگابایت.

بعد از دانلود این نرم افزار آن را نصب کنید. نصب آن زمان زیادی نمی گیرد. پس از نصب پنجره ای به شکل زیر باز می شود.

فروشگاه ویندوز

این پنجره همان فروشگاه ویندوز شماست.با این فروشگاه می توانید به هر نرم افزاری که می خواهید دسترسی داشته باشید.نرم افزار هایی که هر نیازی را جواب می دهد و برای هر کاربری پاسخگو است.در صفحه ی اصلی نرم افزار در سمت چپ،نرم افزار ها را در دو دسته بندی متفاوت از هم جدا کرده است.دسته اول،دسته ی بالا سمت چپ است که بر اساس نوع استفاده از نرم افزار ها آن ها را درشش گروه دسته بندی کرده.

۱)همه ی نرم افزار ها -All Apps

2)انتخاب بر اساس نوع کاربرد مثلا نرم افزار های آموزشی و یا مثلا نرم افزار هایی که محصولات گوگل است-Staff Apps

3)نرم افزار هایی که شما  پیشنهاد کرده اید-Your Recommendations

4)نرم افزار های پرطرفدار-Hot Apps

5)نرم افزار های جدید-New Apps

6)نرم افزار های ضروری برای هر سیستمی. در این بخش ۱۰ بخش دیگر وجود دارد که نرم افزار های ضروری در هر بخشی را برای کاربران دسته بندی کرده است که کاربران مبتدی بهتر می توانند به نرم افزار های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.-PC Essentials

دسته ی دوم که زیر همین دسته است بر اسا س نوع و کاربرد نرم افزار ها دسته بندی شده است مثلا نرم افزار های پیغام رسان و یا مروگر ها.

دیگر قابلیت این برنامه تشخیص برنامه های نصب شده بر روی سیستم شماست.چنانچه نرم افزاری بر روی سیستم شما نصب شده باشد که در این فروشگاه باشد به شما نشان می دهد همچنین اگر نسخه ی جدید تری از برنامه بر روی فروشگاه وجود داشته باشد به شما گوش زد می کند و شما می توانید به راحتی آن را به روز رسانی کنید.در عکس زیر می بینید به خاطر این که نرم افزار Google Chome و Firefox  بر روی سیستم من نصب است گزینه ی Launch  روبه روی آن وجود دارد.

فروشگاه ویندوز

نصب نرم افزار در این وب سایت بسیار بسیار راحت و ساده است.به این ترتیب که نرم افزار مورد نظر خود را پیدا کرده سپس بر روی Download  کلیک کنید.

فروشگاه ویندوز

پس از این که نرم افزار شما دانلود شد آیکون آن از Download به Install تغییر نام می دهد کافی است بر روی آن کلیک کنید تا عملیات نصب شروع شود.به همین راحتی برنامه نصب می شود.

فروشگاه ویندوز

چگونه نرم افزاری های خود را مدیریت کنم؟

برای مدیریت نرم افزار ها بر روی سیستم کافی است از بالای صفحه بر روی گزینه ی My Apps کلیک کنید تا به صفحه ی مدیریت برنامه ها منتقل شوید.

در این صفحه شما می توانید برنامه هایی که بر روی سیستم شما نصب است و در پایگاه داده های این وب سایت موجود می باشد آن ها را به روز رسانی،نصب و یا حذف کنید.

فروشگاه ویندوز

در این قسمت که برای مدیریت نرم افزار های شماست سه بخش می بینید.بخش اول بخش دانلود های شماست یعنی برنامه هایی که انتخاب کرده اید و در حال دانلود می باشد در صورت انصراف از دریافت برنامه می توانید بر روی Cancel  کلیک کنید تا برنامه دانلود نشود.بخش دیگری وجود دارد به اسم دانلود شده ها که اگر شما نرم افزاری را دانلود کرده باشید ولی آن را هنوز نصب نکرده اید در این لیست وجود دارد در صورت تمایل می توانید بر روی آیکون Install  رو به روی آن ها کلیک کنید تا برنامه نصب شود .بخش دوم بخش برنامه های دارای به روز رسانی شماست در این بخش نسخه ی نرم افزار نصب شده به همراه نسخه ی جدید و موجود آن برای شما به نمایش در آمده که در صورت تمایل بر روی Update کلیک می کنید تا آن نرم افزار به روز شود.بخش سوم و آخر آن برنامه های نصب شده بر روی سیستم شماست که در صورت تمایل بر روی Launch کلیک می کنید تا آن برنامه اجرا شود.

دسترسی به فایل نصب برنامه.

یکی از معایب این پایگاه این است که به هیچ وجه فایل نصبی خام را به شما نمی دهد چه از نرم افزار این پایگاه دریافت کنید و چه از وب سایت.یعنی فقط و فقط برای شما آن نرم افزار را نصب می کند.اما چگونه می توانید به آن فایل دسترسی داشته باشید؟شاید شما بخواهید به طور همزمان بر روی چند سیستم نرم افزار را نصب کنید اما اگر بخواهید برای هر سیستم آن را دانلود کنید قطعا وقت شما را خواهد گرفت.برای این کار هر نرم افزاری که دلخواه شماست از طریق این برنامه دریافت کنید اما آن را نصب نکنید!!!(نکته:بعضی نرم افزار ها به صورت خودکار بعد از دانلود نصب می شوند حواستان جمع باشد زمانی که دانلود تمام شد سریع به پوشه ای که در پایین مسیر آن را نشان داده ایم بروید و فایل برنامه را کپی کنید.)

فروشگاه ویندوز

همان طور که می بینید من چند نرم افزار دلخواه را دانلود کرده ام اما نصب نکردم.زیرا در صورت نصب آن فایل اصلی از روی سیستم شما پاک می شود.حالا مراحل زیر را دنبال کنید.بر روی آیکون برنامه  All My App  راست کلیک کنید و گزینه ی Properties  را انتخاب کنید.

فروشگاه ویندوز

 

از پنجره ی باز شده گزینه ی Open File Location  را انتخاب کنید.

فروشگاه ویندوز

حالا از پنجره ای که باز می شود به پوشه ی Install  بروید.

فروشگاه ویندوز

همین طور که می بینید برنامه هایی که دانلود کرده اید ولی نصب نکرده اید در این پوشه وجود دارد.شما می توانید آن ها را در هر جایی که دلخواه شماست انتقال دهید.در بالا هم اشاره کردم بعضی برنامه ها به صورت خودکار بعد از دانلود نصب می شوند ولی برای بعضی این طور نیست و به اجازه ی شما نیاز دارد.پس بهتر است قبل از این که برنامه دانلود شود شما به این پوشه مراجعه کنید تا به محض دانلود شدن برنامه بتوانید فایل نصب را جابه جا کنید.در ضمن این فروشگاه مختص ویندوز هشت نیست شما می توانید در ویندوز های سون و ویستا هم از این فروشگاه استفاده کنید.

فروشگاه ویندوز

همچنین شما می توانید با خواندن مطلب  دسترسی به برنامه های ویندوز استور مایکروسافت راه حل دیگری برای دسترسی به فروشگاه ویندوز را امتحان کنید.

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.