امروز:9 فروردین 1403

راه های افزایش امنیت وایرلس (قوی ترین راه ها)

اقدامات امنیتی برای وایرلس

rusty-broken-lock

اگر شما از wi-fi استفاده کرده باشید یا در خانه یا محل کار داشته باشید حتما ترس از استفاده توسط همسایه ها و غریبه ها را داشته اید اما جدا از هزینه کاهش سرعت اینترنت بیشتر باعٍعصبی شدن می شود اما  برای این که شما بتوانید از اتصال دیگران جلوگیری کنید چند راه کار عملی و واقعا ایمن وجود دارد البته اگر هکر حرفه ای باشد باز هم قادر است از این روش ها بگذرد اما دیگران خیر …. 

رمز  WEP Encryption

راه های رمز گذاری مختلفی برای رمز گذاری برای وایرلس وجود دارد از جمله WEP،WPA ،WPA2.رمز گذاری WEP به سادگی هک می شود و ارزش رمزگذاری زیادی ندارد.

برای اطمینان از رمز گذاری مطمئن شوید که از WPA2 استفاده می کنید.

فیلتر کردن ادرس مک مودم

به زبان ساده تر می توان گفت که Mac Address، نام کامپیوتر شماست، پس می توانید به مودم وایرلس خود بگویید که به لیست نامهای معرفی شده مجوز دسترسی به شبکه را داده اما به نامهای ناشناخته اجازه ی دسترسی ندهد!

ابتدا فرمان CMD  را در RUN ویندوز اجرا یا تایپ می کنید و سپس دکمه Enter  را می زنیم.

macf1
سپس در صفحه سیاه باز شده عبارت زیر را تایپ می کنیم :
ipconfig /all
سپس دکمه Enter  را می زنیم

macf2

یکسری اطلاعات مشاهده می کنیم که در واقع ما به دنبال Physical Address  هستیم . در صورتی که چند مدل از Physic Address  کردید ، آدرسی را انتخاب کنید که مربوط به Wireless Netwrok  می باشد.

macf3
البته ممکن است بعضی از سیستم ها به صورت Bridge  به اینترنت متصل باشند .

فرض می کنیم که مک آدرس شبکه بی سیم کامپیوتر فوق،  DF.00.TT.BL.36.98 می باشد. پس از پیدا کردن مک آدرس کامپیوترهای موجود در شبکه، جهت کانفیگ کردن مودم وایرلس، مرورگر اینترنت را باز کرده و در Address Bar آی پی زیر را وارد نمایید:
192.168.1.1
در صورتی که صفحه ای باز نشد مودم خود را با یک کابل شبکه به سیستم خود متصل نمایید

mac4
سپس وارد صفحه تنظیمات مودم شده و از قسمت Wireless  بر روی گزینه MAC Filter کلیک نمایید
سپس بر روی دکمه Add  کلیک کرده و Physical Address  خود را وارد کنید .

نکته : به جای نقطه یا دات . از دو نقطه استفاده کنید : مانند مثال زیر :
98:E4:00:0C:CE:64
بعد از Add  کردن آی پی مورد نظر ، MAC Restrict Mode را برروی گزینه Allow  تنظیم می کنیم

Statmacf5

 

وارد کردن ای پی ادرس به صورت دستی

 

مودم های وایرلس به صورت اتوماتیک با سرویس DHCP به کاربرانی که به ان ها متصل می شوند یک ای پی اختصاص می دهند.اما برای انتیت بیشتر می توانید این امکان را لغو کنید و در دستگاه های متصل شونده ای پی مودم را به صورت دستی وارد کنید.(که در این صورت  امکان هک بسیار کاهش پیدا می کند.(

rooter

ابتدا وارد بخش DHCP شوید  و این امکان را Disable کنید.حالا برای اتصال به مودم باید به صورت دستی ای پی را وارد کنید که ای پی همان مقدار بالای صفحه خواهد بود.Gateway همان عدد دومی است و اگر موارد بیشتری داشت همان اعداد پیشفرض را وارد کنید مثلا network prefix length را برابر 24 قرار دهید  Dns 1 و ِدس 2 را هم وارد نکنید در صورتی که حتما انه ا را می خواست برای اولی 8.8.8.8 را وارد کنید و برای دومی 4.4.4.4 را وارد کنید. به همین سادگی شما همچنین برای امنیت بیشتر می توانید اعداد در بخش ای پی را عوض کنید.

 

پسورد های ضعیف

پسورد از مهمترین بخش های امنیت است اما پسورد می تواند نقطه ضعف هم باشد .اما چگونه !!!؟ ساده است پسورد کوتاه و ضعیف اگر شما پسوردی انتخاب می کنید مطمئن باشید بین 15 تا 20 کاراکتر داشته باشد و هم از حروف و هم از اعداد استفاده کنید و نکته مهم این است که شما می توانید تا 65 کاراکتر را مورد استفاده قرار دهید.

 

 

با اموزش های  روزانه ی ما همراه باشید.

گروه اریامونز