امروز:31 فروردین 1403

بهانه جویی سامسونگ برای استفاده از پردازنده اگزینوس در گلکسی اس 6

این روزها داغ کردن پردازنده ی اسنپدراگون 810 همه ی شرکت های سازنده ی موبایل را داغ کرده است. از الجی گرفته تا سامسونگ اما جالب این نکته است که سامسونگ برای مقاصد خود داغ کرده است و نه برای اسنپدراگون 810. با آریامونز همراه باشید تا در مورد پرچم دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس 6 و پردازنده ی ان بیشتر صحبت کنیم.

پردازنده اسنپدراگون 810 مشکل بزرگ داغ کردن را به دنبال خود می کشاند. این پردازنده ی که سامسونگ به دلیل داغ کردن آن قرار است از اگزینوس خود استفاده کند بر روی گوشی های الجی جی فلکس 2 و Mi note استفاده شده اند و این مشکل را سازندگان با برنامه ریزی بهینه مرتفع کرده اند. اما همانطور که گفته شد سامسونگ به دلیل داغ کردن این پردازنده ها قرار است از Exynos خود استفاده کند. اما در شرکت کوالکام به سامسونگ قول داد تا طراحی این پردازنده را تغییر دهد. حالا باید منتظر باشیم ببینیم سامسونگ از Exynos یا اسنپدراگون 810 استفاده می کند.

نکته ی جالب در این موضوع این است که به نظر می رسد که سامسونگ در این بین می خواهد از داغ کردن اسنپدراگون 810 استفاده کند و از پردازنده ی ساخت خود یعنی اگینوس استفاده کند.

پردازنده های اگزینوس سامسونگ بسیار پیشرفت کرده اند و سامسونگ به تکنولوژی ساخت پردازنده های 14 میلی متری نیز دست یافته است. سامسونگ در سری جدید این پردازنده های مشکل داغ کردن آن را نیز برطرف کرده است.

در بنچ مارکی که از سامسونگ گلکسی اس 6 شناخته می شد قدرت پردازنده ی آن بسیار از قدرت پردازنده ی اسنپدراگون 810 اچ تی سی وان ام 9 بیشتر بود. ایا سامسونگ با تغییر ساختار اسنپدراگون 810 باز هم از Exynos استفاده می کند؟

باید منتظر بود و دید که کدام پردازنده در دل این پرچم دار قرار خواهد گرفت اما می توان حدس زد که سامسونگ در قسمتی از محصولات خود از Exynos استفاده کند و در قسمتی دیگر از اسنپدراگون 810. با آریامونز همراه باشید.