امروز:7 اردیبهشت 1403

توییتر حساب کاربری رهگیری جت شخصی ایلان ماسک را تعلیق کرد

حساب توییتری که پروازهای جت شخصی ایلان ماسک را ردیابی می کرد، دیگر وجود ندارد. همانطور که جک سوئینی، دانشجوی کالج که این حساب را مدیریت می کرد، شرکت ElonJet@ را برای همیشه معلق کرده است.

سوینی از داده‌های پروازی که به صورت عمومی در دسترس است برای اداره @ElonJet و حساب‌هایی که پروازهای سایر شخصیت‌های عمومی را ردیابی می‌کنند، استفاده کرد. در آخر هفته، سوینی گفت اسکرین شات های ارائه شده توسط یکی از کارمندان توییتر نشان می دهد که این شرکت دسترسی به @ElonJet را محدود کرده است. روز دوشنبه، سوینی گفت که به نظر می‌رسد دیگر هیچ محدودیتی برای حساب کاربری وجود ندارد، اما توییتر از آن زمان این banhammer را کنار گذاشته است. تا بعدازظهر چهارشنبه، توییتر حساب شخصی توییتر سوینی را نیز به حالت تعلیق درآورد. در همان روز، توییتر به‌روزرسانی خط‌مشی اطلاعات خصوصی خود را فاش کرد و اشاره کرد که اشتراک‌گذاری اطلاعات «موقعیت مکانی زنده» در مورد شخص دیگری اکنون ممنوع است.

در ماه ژانویه، چند ماه قبل از اینکه ماسک قرارداد خرید توییتر را اعلام کند، به سوئینی 5000 دلار پیشنهاد کرد تا حساب کاربری را حذف کند. سوینی اورتور را رد کرد و در عوض 50000 دلار درخواست کرد. همانطور که CNBC اشاره می کند، @ElonJet بیش از نیم میلیون دنبال کننده داشت. Sweeney همچنین نسخه ای از ربات را در اینستاگرام اجرا می کند.

ماسک که خود را مطلقه آزادی بیان معرفی می کند، که از زمان تصدی این شرکت باعث هرج و مرج در توییتر شده است، در ماه نوامبر پیشنهاد کرد که @ElonJet را ممنوع نخواهد کرد، علیرغم ادعای اینکه این حساب “یک خطر مستقیم ایمنی شخصی است”. مشخص نیست که آیا خود ماسک مسیر خود را تغییر داده یا یکی از کارمندانش درخواست تعلیق @ElonJet را کرده است. توییتر دیگر بخش ارتباطی ندارد که بتوان با آن نظر داد.

اشتراک گذاری