امروز:8 اردیبهشت 1403

نگاه اولیه به آیفون 14 پرو: دیگر ناچی وجود ندارد، به جزیره دینامیک یا پویا سلام کنید

امروز یک روز خداحافظی در رویداد رونمایی آیفون “Far Out” اپل بود. اپل علاوه بر خلاص شدن از شر نوع مینی آیفون، بریدگی آیفون 14 پرو را نیز به نفع بریدگی قرصی شکل حذف کرد. این شرکت در بالای صفحه آن را “جزیره پویا” می نامد. آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس همچنین دارای صفحه نمایش روشن تری هستند و نمایشگر همیشه روشن ارائه می دهند تا بتوانید همیشه مهم ترین اطلاعات خود را ببینید. در رویداد اپل در کوپرتینو، مدتی را با دستگاه‌های جدید گذراندم و باید بگویم که اگرچه جزیره پویا هنوز بسیار واضح است، اما بسیار مفیدتر به نظر می‌رسد.

تفاوت این است که رابط کاربری در حال حاضر با نمایش اطلاعات مختلف بر روی آن از فضا استفاده بهتری می کند. وقتی شمارش معکوس را روی برنامه تایمر شروع می‌کردم یا آهنگی را در Apple Music پخش می‌کردم، جزیره یک نقطه نارنجی نشان می‌داد که نشان می‌دهد اتفاقی در حال رخ دادن است. سپس، وقتی برنامه را ترک کردم، جزیره شکل موجی را نشان داد تا نشان دهد که ضبط کننده صدای من هنوز کار می کند یا موسیقی در حال پخش است. هنگامی که برای مدت طولانی جزیره را فشار دادم و یکی از این فعالیت‌ها در حال انجام بود، جعبه بزرگ شد تا کنترل‌های بیشتری را نشان دهد.

به عنوان مثال، Apple Music برای نشان دادن نوار پیشرفت پخش و دکمه‌های عقب، مکث و پرش از زیر آن گسترش یافت. برای تایمر و یادداشت صوتی، کنترل‌هایی برای توقف شمارش معکوس و ضبط به ترتیب ظاهر شد. این نرم افزار به طور هوشمندانه سوراخ دوربین را در اینجا استتار می کند، بنابراین هرگز محتوا را قطع نمی کند و با فضای سیاه خالی در آن قسمت پنهان می شود. البته، تا کنون، من فقط از برنامه های شخص اول خود اپل در آیفون 14 استفاده کرده ام و گزینه های شخص ثالث نیز ممکن است با جزیره سازگار نباشند.

وقتی هیچ اتفاقی نمی افتاد، فشار طولانی مدت جزیره پویا منجر به یک انیمیشن کششی خفیف و بازخورد لمسی سبک شد. اگر به شدت به قرص نگاه کنید، می‌توانید دوربین ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth را نیز در سمت راست زیر آن ببینید. باز هم، این صفحه نمایش کاملاً تمام صفحه نیست، اما بریدگی دوربین بهتر از قبل پنهان می شود.

آیفون 14 پرو همچنین دارای یک سیستم دوربین ارتقا یافته با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی پشتی است که توسط موتور جدید فوتونیک اپل برای عملکرد بهتر در نور کم پشتیبانی می شود. این چیزی نیست که بتوانم اینجا در فضای نمایشی با نور روشن آزمایش کنم، و همچنین نتوانستم حالت جدید Action را برای تثبیت ویدیو بررسی کنم. اما در قسمت جلوی دوربین و فیلمبرداری آیفون 14 پرو، پیشرفت‌های زیادی مانند پشتیبانی از حالت سینمایی تا رزولوشن 4K و نرخ فریم 30 فریم در ثانیه وجود دارد که باید در بررسی کامل آن‌ها را بررسی کنیم.
آیفون 14 پرو در پس زمینه سفید نگه داشته شده است، با بریدگی جزیره پویا جدید که جعبه پخش Apple Music را نشان می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های جدیدی که توانستم به طور خلاصه امتحان کنم، نمایشگر همیشه روشن است. وقتی آیفون 14 پرو برای مدتی بنشیند، صفحه نمایش خود را کم نور می کند، اما به اندازه کافی روشن می ماند تا بتوانید محتویات صفحه قفل خود را ببینید. وقتی آیفون 14 پرو را کمی بلند کردم، صفحه نمایش آن به سرعت به روشنایی کامل بازگشت، درست به همان اندازه که آیفون های قدیمی از خواب بیدار می شوند.

برخلاف رویکرد گوشی‌های سامسونگ یا پیکسل، نسخه اپل علاوه بر ساعت، مواردی مانند کاغذ دیواری و ویجت‌های شما را نیز قابل مشاهده نگه می‌دارد. این ممکن است کمی بیشتر از باتری ضرر کند، اما این شرکت همچنان قول استقامت تمام روز را برای سری آیفون 14 پرو می دهد. این ممکن است به لطف تراشه جدید A16 Bionic باشد که بر اساس یک فرآیند طراحی 4 نانومتری ساخته شده است که باید مصرف انرژی بیشتری داشته باشد. اما این چیزی است که دوباره باید منتظر بمانیم تا بتوانیم خودمان را برای تأیید آن آزمایش کنیم.

موارد بسیار دیگری وجود داشت که من نتوانستم به درستی در اینجا در رویداد اپل بررسی کنم، از جمله ویژگی های جدید Emergency SOS و Crash Detection این شرکت. و اگرچه صفحه نمایش 6.1 اینچی و 6.7 اینچی پرو و ​​پرو مکس به اندازه کافی روشن بودند، تعیین اینکه آیا صفحه نمایش گوشی های جدید واقعاً روشن تر از مدل های قبلی خود هستند آسان نبود.

اگر در حال حاضر به‌روزرسانی عقب افتاده‌اید یا نمی‌خواهید مطمئن شوید که هفته آینده آن را دریافت می‌کنید، می‌توانید آیفون 14 پرو را در 9 سپتامبر پیش‌سفارش دهید. کسانی که می توانند باید منتظر بمانند تا ما بتوانیم بررسی کامل را انجام دهیم و گوشی ها از 16 سپتامبر با قیمت 999 دلار برای Pro و 1099 دلار برای Max در دسترس خواهند بود.

اشتراک گذاری