امروز:7 اردیبهشت 1403

نگاه نزدیک به Apple Watch Ultra : ساخته شده برای فضای باز

اپل پس از سال‌ها حفظ همان طراحی، هنگام ساخت اولین مدل اولترا برای تغییر فرمول آشنا، افراط کرد. با اپل واچ اولترا، این شرکت شکل مستطیلی خود را حفظ کرد، اما دستگاه بسیار ناهموارتری ایجاد کرد که تقریباً برای هر فضای بیرونی که می توانید به آن پرتاب کنید – مرطوب یا خشک، گرم یا سرد ساخته شده است. از قاب بادوام تر گرفته تا دکمه اکشن قابل تنظیم و باندهای جدید، تفاوت های بصری زیادی بین Ultra و بقیه سری 8 وجود دارد. با این حال، آنچه اپل در داخل انجام داده است ممکن است حتی چشمگیرتر باشد.

اولین چیزی که در مورد Watch Ultra توجه شما را جلب می کند اندازه آن است. دستگاه 49 میلی متری به طور قابل توجهی بزرگتر از بقیه خط ساعت است، به خصوص وقتی آنها را در کنار هم قرار دهید. من بزرگترین مدل سری 7 را می پوشم و اولترا به طور قابل توجهی بزرگتر است. جنبه بعدی که متوجه آن خواهید شد این است که این مدل از بقیه پوشیدنی های اپل چقدر با کیفیت تر به نظر می رسد. مطمئناً، شما انتظار چنین چیزی را با یک دستگاه گران‌تر دارید، اما اپل تصمیم گرفت یک ساعت واقعی در فضای باز بسازد، مدلی هوشمند که می‌تواند حتی با بهترین گزینه‌های غواصی رقابت کند. بنابراین، از نظر طراحی، فکر می‌کنم این شرکت در عین حفظ شکل علامت تجاری خود موفق بوده است.

ساعت بزرگ‌تر نمایشگر بزرگ‌تر و روشن‌تری به ارمغان می‌آورد و در کنار سری 7 ، تفاوت بلافاصله آشکار می‌شود. رنگ‌ها ظاهر می‌شوند و کنتراست بیشتری وجود دارد، به‌علاوه فضای اضافی به شما امکان می‌دهد حجم زیادی از داده‌ها را درست روی صفحه اصلی قرار دهید. اپل فیس wayfinder ایجاد کرده است که نه تنها یک قطب نما را ارائه می دهد، بلکه تا هشت عارضه دیگر را نیز در خود جای می دهد.

دکمه اکشن جدید در سمت چپ قرار دارد و به شما امکان می دهد با یک فشار به تعدادی از ویژگی های فعالیت دسترسی داشته باشید. اولین باری که این کار را انجام می‌دهید، Watch Ultra از شما می‌خواهد که از لیست گزینه‌هایش، کاری را تعیین کنید. تمرین، ایستگاه بین راه، عقبگرد، شیرجه و موارد دیگر در اینجا وجود دارد که همه آنها به شما امکان می دهند بدون نیاز به رفتن به یک برنامه خاص و کشیدن انگشت یا ضربه زدن به اطراف، عملکردهای اساسی را انجام دهید. البته، بیشتر موارد داخل Watch Ultra باید در خارج آزمایش شوند. هیچ کس بیرون از تئاتر استیو جابز غواصی نمی کند. با این حال، ویژگی‌های زیادی برای فضای باز وجود دارد، چه دونده، کوهنورد یا غواص باشید.

بقیه مدل‌های اپل واچ سری 8 تفاوتی با ورودی‌های قبلی ندارند و به‌روزرسانی‌ها تقریباً منحصراً به سنسورها و سایر بخش‌های داخلی ارائه می‌شوند. در حالی که چیزهایی مانند سنسور دمای جدید و تشخیص تصادف ارتقا یافته روی کاغذ خوب به نظر می رسند، قضاوت در مورد این موارد پس از چند دقیقه با دستگاه ها دشوار است. به علاوه، برخی از آنها امیدوارید هرگز مجبور نباشید از آنها استفاده کنید. ما مطمئن خواهیم شد که تمام داخلی های جدید و ویژگی های نرم افزاری آنها را با سرعت مناسب در بررسی های آینده خود قرار می دهیم، بنابراین برای مشاهده جزئیات بیشتر در مورد Watch Series 8 و Watch SE جدید همراه باشید.

یکی از مواردی که اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آوردیم سنسور دما جدید است. در سری 8 و اولترا، اپل واچ می‌تواند دمای بدن را اندازه‌گیری کند و آن آمار را به برنامه‌های باروری و ردیابی چرخه – از جمله Apple Health ارسال کند. این شرکت می‌گوید Watch این خوانش‌ها را در شب هنگام خواب انجام می‌دهد و قبل از اینکه بتواند هر چیزی را ارزیابی کند به پنج روز داده نیاز دارد. علاوه بر این، خوانش‌ها خودکار هستند و نمی‌توان آنها را به صورت دستی فعال کرد، بنابراین اگر فکر می‌کنید ممکن است تب دارید، نمی‌توانید فقط دمای خود را در صورت نیاز اندازه بگیرید. در عوض، ساعت دمای پایه بدن را روی مچ دست شما به طور خاص برای برنامه ریزی خانواده و ردیابی دوره نظارت می کند و این داده ها را به Health و سایر برنامه های سازگار ارسال می کند.