امروز:8 اردیبهشت 1403

آیفون 14 می تواند برای ویژگی های SOS اضطراری به ماهواره ها متصل شود

احتمالاً بزرگ‌ترین ویژگی جدید آیفون 14، 14 پلاس و 14 پرو، یکی از ویژگی‌هایی نیست که همیشه از آن استفاده کنید، اما در صورت نیاز از داشتن آن خوشحال خواهید شد. تلفن‌های جدید دارای یک اتصال ماهواره‌ای داخلی هستند که افراد می‌توانند از آن برای ارسال پیام‌های SOS اضطراری در مکان‌هایی که سیگنال تلفن همراه در دسترس نیست استفاده کنند.

ابتدا، آیفون شما به شما کمک می کند تا گوشی خود را در جهتی که باید آن را جهت دریافت بهترین سیگنال قرار دهید، هدایت کنید. هنگامی که اتصال برقرار کردید، می توانید یک رابط پیام باز کنید که به شما امکان می دهد با ارائه دهندگان خدمات اضطراری ارتباط برقرار کنید. اپل می‌گوید که به دلیل محدودیت‌های اتصال ماهواره‌ای، ارسال پیام‌ها بسیار بیشتر از آنچه قبلاً به آن عادت کرده‌اید طول می‌کشد، بنابراین این ویژگی شامل برخی از سؤالات خودکار است که از شما می‌خواهد به آنها پاسخ دهید، مانند “آیا کسی آسیب دیده است؟” پاسخ هایی به صورت خودکار دارد که می توانید برای پاسخ دادن روی آنها ضربه بزنید. اپل همچنین در حال فشرده سازی پیام ها به یک سوم اندازه معمولی آنها است تا ارسال آنها را کمی سریعتر کند.

اپل می گوید پس از ارسال پیام به ماهواره، سپس به مراکز واکنش اضطراری هدایت می شود. اگر این مراکز فقط برای تماس‌های صوتی راه‌اندازی شده باشند، ابتدا به مرکز پاسخگویی ارسال می‌شوند که سپس با پاسخ اضطراری تماس می‌گیرد.

این ویژگی به مدت دو سال به صورت رایگان در تمامی مدل های آیفون 14 و 14 پرو ارائه خواهد شد. معلوم نیست بعد از آن چقدر هزینه خواهد داشت. برای افرادی که اغلب از سیگنال های سلولی دور هستند – شاید همان افرادی که به Apple Watch Ultra نگاه می کنند – این ویژگی می تواند در شرایط سخت بسیار مفید باشد.

اشتراک گذاری