امروز:31 فروردین 1403

گوگل زیر مجموعه ی شرکت جدیدی به نام آلفابت شد

گوگل بعد از تبدیل شدن به یکی از بزرگان تکنولوژی حالا زیر چتر شرکت جدیدی دیده می شود. لری پیج در اقدامی شرکت جدیدی به نام آلفابت را راه اندازی کرده است و گوگل به بخشی از این کمپانی تبدیل شده است. شاید شما کمی تعجب کرده باشید اما اینک گوگل بزرگ زیر چتر شرکت آلفابت است. با آریامونز همراه باشید.

گوگل حالا زیر مجموعه ی آلفابت است. این مدیر کمپانی جدید لری پیج خواهد بود و بر اساس اطلاعات مدیر بخش گوگل شرکت آلفابت ساندر پیچای خواهد بود.  لری پیج در پستی در مورد این تصمیم بیشتر توضیح می دهد.

لری پیج می گوید:

سرجری و من دوست داریم چیز های جدیدی را برای کسب و کار راه اندازی کنیم. در کمپانی های تکنولوژی تصمیم انقلابی باعث رشد بزرگ خواهد شد.

کمپانی در این روز ها به خوبی عمل می کند اما ما فکر می کنیم که می توانیم آن را روشن تر و بیشتر جوابگو کنیم. برای همین ما کمپانی جدیدی تاسیس کردیم که آن را آلفابت می نامیم.

من بسیار هیجان زده هستم که مدیر عامل آلفابت خواهم بود و سرجری به عنوان رئیس به من کمک خواهد کرد.

 

در سال های گذشته گوگل بسیار جاه طلب بود به صورتی که محصولاتی بسیار را با نام گوگل روانه ی بازار کرد. از جمله ی آن ها می توان به عینک گوگل، ماشین ها بدن سرنشین و بسیاری دیگر اشاره کرد. اما به هر حال این بخش ها بازدهی قابل ملاحظه ای برای گوگل نداشته است و بخش تبلیغات گوگل با درآمد 50 میلیارد دلاری سالانه بیشترین بخش درآمد گوگل می باشد. اینک لری پیج تصمیم به ایجاد شرکتی جدید به نام آلفابت کرده است. این شرکت از مجموعه ای از بخش های تشکلی خواهد شد که گوگل بزرگترین بخش آن خواهد بود.

شرکت جدید آلفابت اینک بر روی گوگل ایکس، آزمایشگاه گوگل، نظارت خواهد کرد. گوگل ایکس بر روی مسائل پزشکی کار می کند و در حال تحقیقاتی برای افزایش طول عمر انسان و درمان بیماری هایی مانند دیابت است.

به هر حال همانطور که از توضیحات متوجه می شوید اینک کار های اضافه و آن چه نوآوری خواهد بود زیر برند و کمپانی آلفابت خواهد بود و گوگل به کارهای اصلی خود خواهد پرداخت. بخش های اصلی گوگل را می توان اینک اینگونه بیان کرد: موتو جستجو، سرویس یوتیوب، اندروید

همانطور که می دانید این جابه جایی برای ساندر پیچای بسیار موفقیت آمیز بوده است و او اینک به عنوان مدیر گوگل ادامه ی فعالیت خواهد کرد. حالا پیچای مدیر شرکتی است که متمرکز بر روی فعالیت های اصلی خود است و از آن ها دور نمی شود و در تلاش برای بهبود آن خواهد بود.

پیچ در مورد هدف ساختار جدید شرکت گوگل و  آلفابت اینگونه بیان کرده است گه:

  • ایجاد پروژه های بلند پروازانه ی جدید
  • نگاه بلند مدت
  • توانمند کردن کارآفرینان و شرکت ها رو به رشد
  • سرمایه گذاری بر روی فرصت هایی که ما می بینیم
  • بهبود شفافیت و نظارت
  • بهتر کردن گوگل به متمرکز شدن بر روی کار های اصلی خود
  • و در نهایت به عنوان نتیجه ی همه ی این موارد بهبود زندگی تعداد بیشتری از مردم

در مورد نام آلفابت نیز همانطور که می دانید به مجموعه حروف زبان انگلیسی گفته می شود. از حال به بعد .Alphabet Inc جایگزین  .Google Inc خواهد شد.

لری پیج در مورد گوگل می نویسید که

G به عنوان اولین حرف گوگل می باشد که به عنوان یک حرف از حروف الفبا (الفابت) می باشد.