امروز:10 فروردین 1403

بررسی تخصصی الجی جی 4 (LG G4)؛ مقایسه، دوربین، مشخصات

معرفی

بعد از مدت ها انتظار کمپانی ال جی گوشی جدیدش را با نام LG G4 روانه بازار کرد که مورد استقبال علاقمندان زیادی قرار گرفت . از ویژگی های جالب آن می توان به طراحی خمیده شکل آن و قاب های متنوع در پشت آن اشاره کرد. همچنین نمایشگر بسیار قوی تر از نسل قبلی آن باعث شده تا در سطح رقابت با دیگر گوشی های پرچمدار کمپانی های معروف قرار بگیرد. در ادامه به بررسی تخصصی این گوشی می پردازیم، با آریامونز همراه باشید.

 

طراحی (مقایسه)

lg-g4-0709

نمایشگر این گوشی 5.5 اینچی است که نسبتا بزرگ می باشد. همانطور که می دانید ال جی به ساخت گوشی های با حاشیه نازک معروف است و این گوشی نیز دارای همین ویژگی نیز می باشد. البته حاشیه دور نمایشگر نسبت به نسل های دیگر نازک تر است و در دسته ی گوشی های بسیار باریک قرار می گیرد.

2015-07-12_092629

همچنین بدنه این گوشی کمی خمیدگی دارد که حالت آرگونومیک بالایی را شامل شده است که به راحتی در دست قرار می گیرد.

 

مشخصات فنی (مقایسه با LG G3)

 

LG G4LG G3
ابعاد 148.9 x 76.1 x (6.3-9.8) mm146.3 x 74.6 x 8.9mm
وزن155 g149 g
اندازه5.5 inches5.5 inches
نمایشگر1,440 x 2,560 pixels (538ppi)1,440 x 2,560 pixels (534ppi)
نوع نمایشگرIPS Quantum LCDIPS LCD
باتری 3,000mAh3,000mAh
حافظه داخلی 32 GB16 / 32GB
حافظه خارجیmicroSD (up to 128GB)microSD (up to 128GB)
دوربین پشت16MP Dual LED, Optical IS
f/1.8
13MP Dual LED, Optical IS
دوربین سلفی8MP2.1MP
ضبط ویدیو4K4K
NFCYesYes
بلوتوثv4.1v4.0
SoCQualcomm MSM8992 Snapdragon 808
CPU Hexa-core 1.8 GHz Cortex-A57
Qualcomm MSM8975AC Snapdragon 801
CPU Quad-core 2.5 GHz Krait 400
گرافیکAdreno 418Adreno 330
رم3GB2GB for 16GB Model / 3GB for 32GB Model
WiFi802.11a/ac/b/g/n, dual-band802.11a/ac/b/g/n, dual-band
سیستم‌عاملAndroid 5.1 with LG UX 4.0Android 4.4.2

از ویژگی های منحصر بفرد این گوشی می توان به قابلیت شخصی سازی آن اشاره کرد یعنی اینکه می توانید این گوشی را در سه ورژن متنوع با بدنه های سرامیکی و پلاستیکی و چرمی خریداری کنید البته بدنه پشتی قابل تعویض است و هر موقع که خواستید می توانید قاب آن را عوض و مورد دلخواهتان را بر وری آن نصب کنید.

همچنین خمیدگی بدنه این گوشی و لبه های ژله ای آن نیز بسیار آرگونومیکی می باشد و راحت روی دستتان قرار می گیرد ،این ویژگی LG G4 را به یکی از خوش دست ترین گوشی های دنیا تبدیل کرده است.

همچنین طراحی بسیار زیبای صفحه کلید این گوشی نیز آن را متمایز ساخته است ،البته شباهت زیادی به نسل قبلی خود یعنی LG G3 دارد. اما در این گوشی، بسیار در طراحی دکمه های تنظیم صدا و پاور آن دقت شده است.

y9143KjGDlqJJJoEBZO1magt6gfkvOzr_C_kJlk-N-n3dNA9t2Xc1Eg4WB3N84_61hAlD9xnfm7J1ODXWsVhZfk4ES8H5ddSvJuINdTku4sUYw14XpDtqhWNvxEgFo9KpdGR23c

امروزه اکثر گوشی های هوشمند مانند هوآوی از باتری های غیر قابل تعویض برخوردارند و همچنین بیشتر آنها از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کنند. اما در این گوشی هم قبلیت تعویض باتری وجود دارد و هم یک باتری اضافه به همراه محصول در هنگام خرید در جعبه آن وجود دارد. و از همه مهمتر تا 128 گیگابات می توانید حافظه ی جانبی به آن اضافه کنید.

g4-batt-1

جنس چرم به کار رفته شده در این گوشی بسیار با دوام است و در وسط این چرم، جای دوخت وجود دارد که بعضی ها این دوخت را دوست دارد و برخی هم از این دوخت خوششان نمی آید. همچنین اگر دیده باشید می دانید که وقتی چرم پشت گوشی فرسوده شود نیز باز هم زیبایی خودش را دارد و یک حالت کلاسیک به خود می گیرد.

همچنین گوشه های این گوشی نسبت به نسل های قبلی خود ، تیز تر شده است اما حالت ژله ای دارد و آرگونومیکی بسیار عالی را در خود جای می دهد. در بالای نمایشگر این گوشی همانطور که مشاهده می کنید؛ یک اسپیکر مکالمه به همراه سنسور ها و یک چراغ Notification وجود دارد.

LG-G4-hands-on

با اینکه دور دستگاه فلزی نیست، اما به شکل فلز طراحی شده است لبه های کناری هم صاف و بدون هیچ گونه دکمه می باشد و لبه ی پایینی آن دارای یک پورت microUSB به همراه میکروفون و یک جک 3.5 میلمتری برای هدست قرار گرفته است؛ در بالای دستگاه هم یک میکروفون و یک فرستنده اینفرارد کار گذاشته شده است.

lg-g4-14

طراحی بسیار زیبای لنز دوربین و در زیر آن دکمه های تنظیم صدا به همراه پاور آن بسیار شیک طراحی شده و جلوه ی ویژه ای به این محصول داده اند. همچنین همه در یکجا قرار دارند و حالت به هم ریخته به گوشی نداده اند. در پایین و سمت چپ نیز شما باند دستگاه را مشاهده می کنید.

LG-G4-Leaked-Camera-Image

همه بخش‌های دستگاه از جنس پلاستیک باکیفیت و مقاوم هستند و تنها در نسخه چرمی بخش پشتی از جنس چرم طبیعی است. این که از طراحی جی 4 خوشتان بیاید یا نه کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. اما خلاقیت ال‌جی در ایجاد یک زبان طراحی مشخص و منحصر به فرد برای خود و پیروی نکردن از اصول طراحی سایر کمپانی‌ها ستودنی است.

نمایشگر

ما در نسل قبلی ال جی شاهد ضعف روشنایی نمایشگر G3 بودیم اما نسل جدید آن این مشکل را برطرف کرده است و با نمایشگری IPS LCD با کیفیت QHD و همچنین پشتیبانی از فناوری کوانتوم دات تمام این ایرادات را برطرف کرده است. این فناوری باعث شده که کنتراست تصویر نیز بهتر شود.

fff

وضوح تصویر از هر زاویه ای به همان نسبت می باشد و رنگ مشکی را به درستی نشان می دهد همچنین در استفاده از زیر نور آفتاب هم وضوحی عالی دارد.

LG-G4-5-

یکی از دلایلی که می توان کاربر را به سمت خود جذب کرد، همین نمایشگر بسیار با کیفیت این گوشی می باشد.

 

دوربین

lg-g4-camera-w782

LG G4 دارای دوربین بسیار قوی 16 مگاپیکسلی با قابلیت لرزش گیر نیز می باشد و این دوربین به عنوان بیهترین دوربین های گوشی های هوشمند شناخته شده است که تصاویری خارق العاده را به نمایش می گذارد.

همچنین فوکوس لیزری این دستگاه سبب می‌شود تا در مکان های تاریک و روشن به سرعت فوکوس روی سوژه انجام شود و دیافراگم لنز آن نیز  F1.8، است و این امر باعث می‌شود تا به اندازه‌ی کافی نور به دوربین وارد شود تا در حین فیلمبرداری در مناطق کم نور بازدهی خوبی داشته باشد.

androidpit-lg-g4-camera-photo-7-max628x465

G4 عکس‌های بسیار شارپ و واضحی می‌گیرد و وقتی عکس‌های گرفته شده با دوربین G4 را در کامپیوتر مشاهده می کنید، تازه متوجه کیفیت عالی آن می شوید.

با اینکه این دوربین می تواند در محیط های مختلف کم نور و پرنور بهترین عکس ها را بگیرد؛ در بعضی مواقع نیز دارای ضعف های عکس برداری نیز می شود و در بعضی مواقع عکس ها بیش از حد مورد پردازش قرار می گیرند که در نتیجه حالت بیش از حد شارپ می گیرند.

 

29_04_2015---lg-g4-0_2

محیط کاربری این گوشی در حین عکاسی ، مانند سایر گوشی های هوشمند می باشد. در حالت نرمال نیز مانند دوربین های DSLR  عمل می کند.

 

 lg-g4-camera

همچنین در دوربین خود یک سنسور 1.2 اینچی به کار رفته که در مقایسه با رقیبش Galaxy S6 که سنسور 1.3 اینچی دارد، بزرگتر است. هر چه سنسور بزرگ تر باشد، جذب نور نیز در آن بیشتر شده و در نتیجه کیفیت تصویر بهتری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 

 

سیستم عامل و پردازنده

پردازنده به کار رفته در LG G4 ، اسنپدراگون 808 می باشد و با اینکه اکثر گوشی های هوشمند از اسنپدراگون 810 استفاده کرده اند اما ال جی به پردازنده قدیمی تر بسنده کرده است. قبلا نیز خبری در مورد حرارت بیش از حد تولید شده از این تراشه را شنیده بودید با این حال که بیشتر به شایعه شبیه بود اما به هر حال کاربران دید منفی نسبت به این تراشه پیدا کرده اند. اما با این وجود هیچ مشکلی تابحال برای این گوشی به وجود نیامده است.

qualcomm-snapdragon-810-overheating-rumours-debunked-lg-decided-g4-processor-year-ago

در کل این پردازنده قادر است به راحتی کارهای سنگین و بازی های اندرویدی HD را به راحتی اجرا و پردازش کند و تفاوت چندانی با اسنپدراگون 810 ندارد. بررسی هایی که انجام شده نشان می دهد همه ی اپلیکیشن ها روان اجرا می شوند. پردازنده اسنپدراگون 808؛ 6هسته ای می باشد و 4 هسته ی آن فرکاس 1.44 گاهرتزی دارند و دو هسته ی دیگر نیز 1.82 گیگاهرتز هستند. پردازنده گرافیکی آن نیز Adreno 418 است و دارای 3 گیگابایت رم است و برای انجام چند کار به صورت همزمان بسیار موثر خواهد بود. حافظه داخلی آن نیز 32 گیگابایت به همراه جایگاه کارت حافظه جانبی است.

lg-g4-0686

 

باتری

LG G4 مانن نسل قبلی اش دارای یک باتری لیتیومی 3000 میلی آمپری می باشد همانطور که در اوایل مطلب اشاره کردیم این باتری قابلیت تعویض نیز دارد و همچنین یک باتری هدیه در جعبه مجود می باشد.

جی 4 همچون جی 3 به یک باتری لیتیوم-یون با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز شده است. این باتری قابل تعویض است و همان طور که گفتیم ال‌جی به همراه گوشی یک باتری اضافی به مشتریانش می‌دهد تا در هنگام نیاز بتوانند باتری جدید را در گوشی انداخته و بدین ترتیب عمر باتری دستگاه خود را افزایش دهند.

fd-lg-g4-group04

از دیگر قابلیت های این محصول نیز می توان به پشتیبانی از Quick Charge 3 اشاره کرد که باعث می شود این گوشی در عرض نیم ساعت حدود 50 درصد شارژ شود. همچنین در بررسی هایی که از این باتری داشته ایم، بسیار عملکرد بهینه ای داشته و شارژ به آرامی کم می شود. حتی در مواقع مصرف بالا یا استفاده از شبکه های 3G و بالاتر نیز باتری از پس این مصرف انرژی بر می آید.

در زمان بیشترین مصرف این گوشی می تواند یک روز شارژ نگه دارد و در حالت های نرمال نیز می تواند تا حداکثر 2 روز شارژ ذخیره کند. مصرف نمایشگر این گوشی نیز بسیار پایین می باشد و در کل این محصول نسبت به نسل قبلی اش بسیار مصرف انرژی بهینه ای دارد.

url

از دلایل کیفیت خوب باتری بدون افزایش ظرفیت آن می‌تواند دو دلیل داشته باشد؛ یکی استفاده از تراشه اسنپدراگون 808 به جای 810 که باعث شده پردازنده کم مصرف باشد و دیگر نیز رابط کاربری بهینه شده ال جی می باشد.

 

اشتراک گذاری

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.