امروز:1 اردیبهشت 1403

راهنمای انتخاب سبک مبلمان مناسب جهت منزل

مبلمان را می توان قلب تپنده هر خانه ای دانست و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی به یک الزام تبدیل شده است. انتخاب مدل و سبک مبلمان بستگی به سلیقه، نوع سازمان و طراحی خانه دارد. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید با انتخاب مدل مناسب برای انتخاب خود، برای خرید آماده شوید.

سوال اینجاست که کجا می توانید مبلمانی با طرح، سبک و قیمت پیدا کنید، از مبل راحتی گرفته تا مبل چستر و مبل کلاسیک، تا بتوانید از بین آنها گزینه مناسب را انتخاب کنید.

مبلمان یکی از ابزارهای مهم در زیبایی دکوراسیون منزل است. برای خرید مبل باید نکاتی مانند مدل، طرح و سایز را با توجه به طرح، دکوراسیون و کیفیت در نظر بگیرید.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دلیل اتلاف وقت و خسته شدن از جستجو در فروشگاه های فیزیکی ترجیح می دهید از فروشگاه های اینترنتی خرید کنید، با ما همراه باشید تا شما را با تجربه خوب خرید مبل از مونیکا چوب آشنا کنیم. در این مقاله انواع مبلمان راحتی و چسترفیلد را می شناسید و در نهایت با انتخاب مدل مناسب می توانید محصولی با کیفیت و با قیمت مناسب خریداری کنید.

کدام مبل مناسب خانه من است؟

اولین سوالی که هنگام خرید یا تعویض مبل پیش می آید این است که چه مبلمانی برای خانه من مناسب است؟ وجود سبک های مختلف ممکن است شما را برای خرید سردرگم کند، اما نباید عجله کنید، سعی کنید در انتخاب محصول مورد نیاز خود دقت کنید، به خصوص مبلمان که از نظر قیمت بسیار گران است و باید با ویژگی هایی مانند سبک و زیبایی، کیفیت و کیفیت مشخص شود. آسایش و داشتن خانه کوچک دارید؟ یا خانه شما بزرگ و جادار است؟ خانه شما چقدر بزرگ است؟ با پاسخ به این سوالات می توانید اندازه نسبی اتاق نشیمن مورد نیاز خانه خود را تخمین بزنید. اگر خانه شما کوچک است، باید مبل های راحتی L را انتخاب کنید. آنها جمع و جور هستند، سبک های استیل برای خانه های کوچک زیاد توصیه نمی شود، اما این بدان معنا نیست که نمی توان آنها را خریداری کرد. اگر خانه ای بزرگ و جادار دارید، انتخاب های بیشتری وجود دارد، از مبلمان سلطنتی (استیل) گرفته تا مبلمان شیک و خاص چستر و مبلمان کلاسیک (همان نیمه استیل)، بنابراین با شناخت انواع مبلمان می توانید مبل مناسب خانه خود را پیدا کنید انتخاب کنید.

انواع مبلمان شیک و کاربردی برای منزل ایرانی‌ها

انواع سبک، طرح و مدل مختلف مبلمان وجود دارد که براساس قیمت، کاربرد و مشخصات تقسیم بندی‌های متنوعی را شامل می‌شوند. در ادامه 3 نوع از بهترین و محبوب‌ترین سبک‌های متناسب با منازل ایرانی‌ها معرفی خواهد شد که علاوه بر شیک بودن قیمت مناسبی نیز دارند. برای خرید مبلمان از مونیکا چوب تنها کافیست مبل مورد نظر خود را انتخاب کنید تا در زمان کمی بهترین جنس و طرح مبلمان مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید. اجازه دهید شما را با مبل راحتی و چستر فیلد بیشتر آشنا کنیم.

مبلمان راحتی، قیمت مناسب، شیک بودن و زیبایی به‌صورت یکجا

مبلمان راحتی را می‌توان متداول‌ترین نوع نشیمن‌گاه در خانه‌های ایرانی به‌شمار آورد. این سبک به‌دلیل قیمت مناسب، تنوع طرح و رنگ، مدرن، شیک و مناسب بودن برای انواع خانه‌های بزرگ و کوچک، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. خرید و قیمت مبل راحتی به پارامترهای بسیار زیادی بستگی دارد. برخی از این موارد قدری مربوط به هزینه های واردات مربوط می شود که از این مطلب به دور است و برخی دیگر عواملی است که به روند ساخت مبل بستگی دارد.

انواع مدل‌های مبلمان راحتی به شرح زیر است.

  • مبل راحتی کاناپه
  • مبل راحتی لاوست
  • مبل راحتی تخت شو
  • مبل راحتی مدرن و فانتزی
  • مبل راحتی چستر
  • مبل راحتی طرح L

ساختار مبل راحتی

ساختار مبل راحتی از 4 مولفه‌ی اصلی به‌نام کلاف، فوم، پارچه و اکسسوری تشکیل شده است. کلاف همان بدنه اصلی مبل است که اگر از جنس مرغوبی داشته باشد، با هر بار نشست و برخواستن از روی مبلمان باعث از هم پاشیده شدن آن نشده و در همان حالت عادی باقی می‌ماند. نوع کلاف استفاده شده در قیمت نهایی محصول تأثیر چشمگیری دارد.

همچنین جزء مهم دیگر در این سبک فوم است که دو نوع سرد و گرم دارد. به دلیل استفاده از حرارت غیرمستقیم فوم سرد کیفیت بهتری دارد و طول عمر بیشتری را برای مبلمان به‌ارمغان می‌آورد. پارچه همان لباس نشیمن‌گاه و یکی از مهم‌ترین اجزای آن است که باید از جنس خوبی برخوردار باشد تا در طولانی مدت عمر آن زود تمام نشود.

در آخر نیز از متریال مختلف مثل فلز، انواع پلاستیک و قطعات چرمی برای افزایش زیبایی مبلمان استفاده می‌کنند. شما می‌توانید انواع مختلف مدل‌های مبل راحتی را در مونیکا چوب مشاهده کرده و با خرید مبلمان از مونیکا چوب بهترین‌ها را برای خانه خود انتخاب کنید.

مبل چستر، زیبایی و سادگی در یک نگاه

مهم‌ترین ویژگی که مبل چستر را از سایر سبک‌ها متمایز می‌کند، لمسه‌دوزی‌، دوخت و فرورفتگی با تزئینات دکمه‌ای آن است که زیبایی فوق العاده‌ای را به آن می‌بخشد.این سبک هم برای استفاده خانگی و هم اداری مناسب بوده و با به‌کارگیری متریال چوب، فوم و پارچه‌های چرمی، مخملی و … سهم بزرگی از فروش مبلمان در ایران را به خود اختصاص داده است.

مبل چستر به دلیل ویژگی‌های ظاهری و ساختاری خاص خود مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته است و در حال حاضر می‌توان این سبک مبل خاص و زیبا را در بیشتر خانه‌ها یافت.

فرورفتگی‌های ایجاد شده در قسمت نشیمن‌گاه و دسته‌ها طرح زیبایی را به وجود آورده که در سایر سبک‌ها چنین ویژگی دیده نمی‌شود. می‌توان بهترین و معروف‌ترین مدل جهت قیمت و خرید مبل چستر را ترکیب چوب و چرم معرفی کرد.

ساختار مبل چستر

مبلمان چستر که به چسترفیلد نیز معروف هستند، جزء زیر دسته مبل‌های راحتی محسوب می‌شوند به همین دلیل ساختار یکسانی با آن‌ها داشته و تفاوت‌های اندکی در پارچه و طراحی ظاهری دارند. کلاف و فوم بدنه مبل را پُر می‌کنند و روکش‌های چرمی، مخملی، پشمی، کتان و … جلوه ظاهری آن را زیبا می‌سازند. برای ساخت ابتدا باید طرح مورد نظر تعیین شده و سپس شروع به ساخت کلاف و سایر مراحل شود.

کلاف اکثراً از نوع چوب، ام دی اف، نئوپان و .. است و اولین مرحله از ساخت را شامل می‌شود و سپس فوم روی آن سوار شده و روکش را بر روی آن قرار می‌دهند. مرحله آخر لمسه دوزی‌ها و ایجاد فرورفتگی‌های مبل چستر است و در نهایت یک نشیمن‌گاه زیبا و باکیفیت حاصل می‌شود.

جمع‌بندی

یکی از مزایای مهمی که خرید مبلمان از مونیکا چوب به همراه دارد، کیفیت بالا و تنوع سبک و طرح‌های مختلف است که انتخاب‌های بیشتری را پیش روی شما قرار می‌دهد. از سوی دیگر اگر به دنبال خرید مبل راحتی و مبل چستر با قیمت مناسب هستید، مونیکا چوب با درک شرایط مشتریان خود سعی دارد محصولات باکیفیت خود را با قیمت مقرون به صرفه به مشتریان خود ارائه دهد. اگر مدل مبل مورد علاقه خود را پیدا نکردید و سبک خاصی مد نظر شما است، کافیست آن را برای ما ارسال کنید، تا دقیقاً مطابق طرح، رنگ و سبک درخواستی آن را برای شما عزیزان آماده کنیم.

جهت اطلاعات بیشتر و دیدن انواع مدل‌های دیگر از سایت مونیکا چوب (monicawoodco.com) دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری