امروز:1 اردیبهشت 1403

5 دلیل برای استفاده از عینک بلوکات

امروزه، مردم تمایل دارند زمان بیشتری را صرف استفاده از دستگاه های دیجیتال، چه تماشای تلویزیون یا استفاده از تلفن و تبلت کنند. افراد در این گروه ها به دلیل افزایش استفاده از ال ای دی ها و ال ای دی های آلی ماتریس فعال در تکنولوژی بیشتر در معرض نور آبی هستند. نور آبی می تواند باعث خستگی در چشم، از دست دادن تمرکز و بسیاری از علائم دیگر شود. به همین دلیل است که متوجه می شوید که عینک بلوکات می توانند نور آبی را فیلتر کرده و اثرات مضر آن را کاهش دهند، بسیار راحت است.

نور آبی چیست؟

گوشی های هوشمند، صفحه نمایش کامپیوتر، تلویزیون، چراغ های فلورسنت اداری و خورشید نور آبی ساطع می کنند. به هر طرف که نگاه کنی، نور آبی است. همه رنگ‌های نور از جمله قرمز، نارنجی، سبز و آبی در نور خورشید وجود دارند. با این حال، سطح انرژی هر رنگ متفاوت است. برای مثال رنگ قرمز و نارنجی دارای طول موج بلندتر و انرژی کمتری هستند. نور آبی از کوتاه ترین طول موج تشکیل شده و دارای بیشترین انرژی در طیف نوری است که چشم انسان می تواند ببیند.

نور آبی عمدتاً زمانی که شما در خارج از منزل هستید توسط خورشید ساطع می شود، اما مردم در حال حاضر بیشتر در معرض آن در داخل خانه قرار می گیرند – مخصوصاً از زمان بیش از حد صفحه نمایش. بنابراین، متخصصان مراقبت از چشم نگران این قرار گرفتن در معرض بیش از حد هستند.

بازار عینک ایران یکی از متنوع ترین مراکز خرید عینک بلوکات است. با مراجعه به سایت https://bazareynakiran.ir/ می توانید انواع عینک بلوکات با قیمت پایین را خریداری نمایید.

عینک بلوکات چیست؟

عینک بلوکات به طور خاص برای مسدود کردن یا فیلتر کردن نور آبی طراحی شده اند. با استفاده از عینک بلوکات ، افراد می توانند فشار چشم، آسیب چشم و اختلالات خواب را کاهش دهند. عینک بلوکات موضوع تحقیقات زیادی نبوده است، اما برخی مطالعات نشان می دهد که ممکن است:

1.حفظ سلامت ماکولا

2.افزایش عملکرد بصری

3.بهبود کیفیت خواب

آکادمی چشم پزشکی آمریکا برای استفاده طولانی مدت از وسایل الکترونیکی استفاده از عینک را به جای لنزهای تماسی توصیه می کند. اگرچه ممکن است عینک بلوکات برای همه مناسب نباشد، اما ممکن است اثرات قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آبی را بر روی چشم کاهش دهد.

5 دلیل برای اینکه چرا باید از عینک بلوکات استفاده کنید

هنگامی که در معرض نور آبی بیش از حد قرار می گیرید، باید از محافظ نور آبی استفاده کنید. از استفاده از این عینک به پنج روش می توانید بهره مند شوید.

1- از خستگی چشم جلوگیری می کند

عینک‌ بلوکات می‌توانند یکی از راه‌های کاهش فشار دیجیتالی چشم در هر دو حالت باشند. این عینک تخصصی نور آبی را فیلتر می کند و کنتراست را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد راحت تر تمرکز کنید و از خستگی چشم جلوگیری کنید. اگر می‌خواهید از تماشای دستگاه‌های دیجیتال برای مدت طولانی لذت ببرید، عینک‌های محافظ رایانه با لنزبلوکات یا زرد تهیه کنید. با این حال، عوامل مختلفی می‌توانند منجر به خستگی چشم شوند، بنابراین همیشه توصیه می‌شود در صورت امکان به دنبال مشاوره پزشکی/اپتیکال باشید.

2. خطر بیماری چشم شما را کاهش می دهد

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور آبی می تواند احتمال ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید را افزایش دهد. نور آبی می تواند از طریق قرنیه نفوذ کند و سپس به شبکیه چشم برسد.در واقع، درست است که قرنیه و عدسی چشم شما می توانند مانع از رسیدن نور مضر UV به شبکیه چشم شوند، اما نمی توانند نور آبی را مسدود کنند. بنابراین، استفاده از عینک بلوکات می تواند اثرات مضر قرار گرفتن مداوم در معرض نور آبی را کاهش دهد، که خطر ابتلا به بیماری های چشمی را کاهش می دهد. 

3. استفاده از عینک بلوکات خواب بهتری را فراهم می کند

نور آبی می تواند بر چرخه طبیعی بیداری و خواب و کیفیت خواب شما تأثیر منفی بگذارد. علاوه بر این، نور آبی در عصر می تواند توانایی بدن شما را برای تولید ملاتونین مختل کند.

نور آبی علاوه بر تأثیر بر تولید ملاتونین در بدن، ساعت طبیعی بدن شما را نیز مختل می کند. اگر مغزتان نور آبی را با روز مرتبط کند، ممکن است شب‌ها بخوابید و صبح از خواب بیدار شوید. به همین ترتیب، می توانید با پرهیز از تماشای صفحه نمایش 30 دقیقه قبل از خواب، این تأثیر را به حداقل برسانید. به عنوان یک جایگزین، قرار دادن عینک بلوکات قبل از خواب هنگام استفاده از گوشی هوشمند نیز می تواند به کاهش اثرات قرار گرفتن در معرض نور آبی کمک کند.

4. عینک بلوکات از خشکی چشم پیشگیری می کند

حتی اگر خشکی چشم‌ها مشکلی جزئی به نظر می‌رسند، اما هنگام تلاش برای تمرکز یا رانندگی پس از چند ساعت بازی آنلاین یا کار، می‌توانند حواس‌شان را پرت کنند. علاوه بر این، خشکی ممکن است باعث مالش بیش از حد چشم ها شود و باعث درد آنها شود. برای جلوگیری از خشک شدن چشمان خود، با استفاده از عینک بلوکات ، این مشکل را حل کنید.

5. عینک بلوکات تضمین می کند که می توانید بدون نگرانی از دستگاه های خود برای مدت طولانی تری استفاده کنید.

امروزه، بیشتر کارهای روزانه شما مستلزم استفاده از گوشی هوشمند، تبلت یا رایانه است که ممکن است شما را ساعت ها در روز به صفحه نمایش بچسبانید.

این دستگاه ها نور آبی ساطع می کنند که شما را به طور مداوم بمباران می کند. با استفاده از عینک آبی نور می توانید از چشمان خود بدون افزایش خطر مشکلات بینایی محافظت کنید. کودکانی که از عینک بلوکات استفاده می کنند نیز احتمالاً سلامت چشم خود را حفظ می کنند. در حالی که استفاده از فناوری برای اهداف یادگیری برای کودکان و نوجوانان نیز رایج است، شما باید آنها را تشویق کنید که هر زمان که از رایانه خود استفاده می کنند از عینک بلوکات استفاده کنند.

نتیجه :

در حالی که نمی‌توانیم کاری در مورد اثرات قرار گرفتن در معرض نور آبی بر سلامتی‌مان انجام دهیم، می‌توانیم اقداماتی را برای مدیریت اثرات آن انجام دهیم، مانند استفاده از عینک بلوکات . به یاد داشته باشید که موثرترین راه برای کاهش قرار گرفتن در معرض نور آبی این است که زمان تماشای دستگاه های خود را محدود کنید یا از قانون 20-20-20 پیروی کنید. بنابراین می توانید از مشکلات چشمی جلوگیری کرده و چشمان خود را سالم نگه دارید.

اشتراک گذاری