امروز:31 فروردین 1403

راهنمای خرید بهترین موس (موشواره)

موس یا موشواره یکی از وسایل دیجیتالی است که چندین دهه با ما می باشد. موس های ابتدایی بسیار ساده از موس های در حال حاضر بودند و انواع مختلفی نداشتند اما در حال حاضر شما برای هر کاری می توانید از موس مخصوص استفاده کنید. اگر به اهمیت یک موس پی نبرده اید بدانید که بسیاری از کارهای حرفه ای گرافیکی از جمله فتوشاپ و… با این ابزار انجام می شود و در صورتی که بهترین نوع برای کار مورد نظر باشد نتیجه ی بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت. ما در این مقاله به بررسی موس های مختلف خواهیم پرداخت. با آریامونز همراه باشید.

موس های مختلف از نظر ارتباطی با دستگاه

شما در صورتی که برای خرید یک موس اقدام کنید حتما موس های مختلفی را از نظر راه های ارتباطی با کامپیوتر خواهید دید. ما هر کدام را نام برده و به بررسی آن ها می پردازیم.

موس های با سیم های معمولی

موس های با سیم معمولی را می توان اولین نوع موس ها دانست. این نوع موس ها یک سیم معمولی داشته و قابلیت جمع شدن و … دارا نمی باشند.

موس ها با سیم های جمع شونده

این نوع موس ها نیز به سیم مجهز هستند. اما این نوع سیم ها سیم های جمع شونده می باشد. این نوع موس ها بیشتر برای لپ تاپ ها استفاده می شود و قابلت حمل بالایی دارند و قیمت متاسبی نیز دارا می باشند.

موس های بیسیم

این نوع موس های بدون سیم بوده و با فناوری بلوتوث و یا امواج رادیویی دیگر به کامپیوتر وصل می شوند. از نظر این که نسبت به موس های معمولی برتری دارند و … نمی توان دقیق گفت اما این نبود سیم یک نکته مثبت نیست و بعضی از مواقع تمام شدن پیاپی باتری شما را کلافه خواهد کرد. این نوع موس ها برای لپ تاپ و برای موارد حمل راحت تر بیشتر استفاده می شود ولی غیر از ظاهر شیک این نوع موس های از نظر نداشتن سیم هیچ خصوصیت برتری نخواهند داشت و توصیه ی اکید ما این است که در صورتی که نیاز به این نوع موس را واجب نمی دانید از نوع موس های سیم دار معمولی یا جمع شونده استفاده کنید.

mk_arcblkv2_large

 

انواع موس ها از نظر ارگونومی و قرار گرفتن در دست

برای خرید موس شما به ارگونومی موس باید توجه بسیاری داشته باشید. موس ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند از جمله موس های کف دستی، موس های سر انگشتی ، چنگکی و … انچه در خرید یک موس بسیار مهم است آن است که شما برای هدف مورد نظر خود موس خوبی را انتخاب کنید. موس های کف دستی از همه ی انواع موس های موجود بزرگتر هستند. دلیل هم از اسم آن ها پیدا است و موس باید بر روی کف دست شما قرار گیرد. موس های سر انگشتی به کلی از بقیه ی موس های کوچکتر هستند و راحتی زیادی نخواهند داشت. موس های چنگکی هم کف دست و هم نوک انگشتان درگیر است.

mionixmouse-590x330

جدا از این که انواع موس از نظر در دست گرفتن چگونه است به طور کلی همانطور که بایت شد باید به راحتی و هدف موس توجه کرد. برای مثال موس های بازی از ارگونومی بسیار پیچیده تر برخودار هستن و شما با در دست گرفتن این موس ها واستفاده از آن ها قطعا بهتر بازی را انجام خواهید داد.

اما در خرید ممکن است که شما به DPI نیز بر خورد کنید. این بحث مربوط به دقت موس ها می باشد. به این معنی که شما در صورتیکه موس با dpi بالاتری را انتخاب کنید موس حساسیت بهتری را خواهد داشت. همچنین بعضی از موس های دارای دکمه ی تنطیم dpi هستند که شما با فشار آن بین چند حالت سوییچ خواهید کرد.

 

نتیجه: برای انتخاب یک موس خوب ، بی سیم بودن اصلا به عنوان یک ویژگی در خوب بودن موس دخالت نداشته و مهمترین موضوع ارگونومی موس است و این ارگونومی باید با توجه به کارایی که از آن می خواهید باشد.

razer-gaming-mice-dpi

نظرات خود را در مورد موس های مختلف می توانید در ادامه ثبت کرده و راهنمایی هایی دریافت کنید.