امروز:8 اردیبهشت 1403

مقدار حافظه ی داخلی مورد نیاز برای گوشی های هوشمند

دنیای تکنولوژی دنیای متغیری است. زمانی گوشی های موجود حافظه ای به مگابایت داشتند. مثلا 2 مگابایت که در نهایت نیز یک بخشی از آن اضافه بود. اما اینک حافظه های داخلی موبایل از 4 گیگابایت شروع می شوند و تا 256 گیگابایت نیز در بازار موجود است. اما در واقعیت و با وجود فیلم های با حجم بالا و بازی های مختلف چه مقدار حافظه داخلی برای ما کافی است. ما در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم.

در حال حاضر بسیاری از پرچم داران گوشی های هوشمند از حافظه ی خارجی و میکرو اس دی پشتیبانی نمی کنند. این ویژگی ابتدا در گوشی های آیفون بود و این گوشی ها از حافظه خارجی بی بهره بودند اما کم کم به دیگر کمپانی ها نیز سرایت کرد و کمپانی هایی مانند سامسونگ، اچ تی سی  نیز از کارت حافظه پشتیبانی نمی کنند. اخرین پرچم دار سامسونگ ، گلکسی نوت 5، نیز کارت حافظه پشتیبانی نمی کند و این باعث می شود که در زمان خرید به این موضوع توجه بسیاری کنید. اما چه مقدار حافظه برای شما کافی است.

بسیاری از پرچم داران ورژن های 16 گیگابایت تا 128 گیگابایت را دارند. این که شما به چه مقدار حافظه نیاز دارید یک بحث شخصی است اما خوب است که به آنچه که دیگر کاربران نیاز داشته اند نیز توجه کنید. برای بررسی این موضوع ما نظر سنجی از سایت phonearna را برای شما آورده ایم که طی این نظر سنجی 13 درصد  فقط مقداری کمتر از 32 گیگابایت را انتخاب کرده اند. پس به راحتی می توان با استفاده از درصد های به دست آمده حافظه ی کمتر از 32 گیگابایت را مشکل ساز دانست.

بر اساس این نظر سنجی شما برای این که با حافظه ی داخلی احساس راحتی کنید و با مشکل رو به رو نشوید حداقل به 64 گیگابایت حافظه داخلی نیاز دارید.

pol

 

با توجه به نتایج بالا شما در صورتی که در حال خرید یک گوشی هستید که از حافظه ی خارجی پشتیبانی نمی کند بهتر از حداقل یک گوشی با حافظه ی داخلی 64 گیگابایت را انتخاب کنید.