امروز:1 اردیبهشت 1403

بررسی تخصصی گوشی گلکسی E7 سامسونگ ؛دوربین ،طراحی ، نمایشگر

گوشی گلکسی E7 یک گوشی رده پایین با ظاهر لوکس می باشد که کمپانی سامسونگ تولید کرده است که از نظر طراحی تفاوت چندانی با گوشیه میان رده ی سری A ندارد . اما از نظر سخت افزاری قدرت پایین تری را دارا می باشند و همچنین بدنه ی آن از جنس پلاستیکی طراحی شده که قیمت آن را بسیار پایین تر از سایر گوشی های میان رده ای کرده است. امروز قصد داریم این گوشی را برایتان مورد بررسی قرار دهیم، با آریامونز همراه باشید.

 

 

بسته بندی و لوازم جانبی

اگر شما این گوشی را از خرده فروشی ها تهیه کنید، تمامی لوازم جانبی آن با مارک سامسونگ درون جعبه قرار داده شده و همانطور که در تصویر نیز مشاهده می کنید، رنگ جعبه مانند تمامی سری های E به رنگ سبز می باشد. وقتی که جعبه را باز می کنید ،گوشی در بالای جعبه قرار گرفته و در زیر آن نیز لوازم دیگری همچون شارژر 5 ولتی همچنین یک کابل جداگانه برای اتصال به کامپیوتر و هدست آن می باشد.

995212

طراحی

گلکسی E7 به طوری زیرکانه طراحی شده که در نگاه اول و از دور نمی توان آن را با سری A تشخیص داد و احساس می کنید که بدنه آن از جنس فلزی ساخته شده که اندکی با دقت می توانید به پلاستیکی بودن آن پی ببرید. همچنین برای برخی ها این گوشی مانند فبلت گلکسی نوت 3 خواهد بود و با طراحی منحصر بفردی که دارد آن را متمایز ساخته است.

SM-E700FZKDXSG-684427-1

دور قاب جلویی این گوشی نیز دارای کمی برآمدگی است اما به طوری است که کاربر از این حالت احساس رضایت می کند و به این دلیل طراحی شده که بتواند بیشتر از نمایشگر در برابر پرت شدن احتمالی محافظت کند. همچنین چون برای این گوشی محافظ گوریلا گلس تعبیه نشده، این امر اهمیت بیشتری پیدا می کند.

البته بیشتر فضای جلوی گوشی را نمایشگر آن اشغال کرده است و دارای حاشیه ی بسیار کمی می باشد، همچنین ضخامت این گوشی 7.3 میلیمتر می باشد که نسبتا رضایت بخش است.

پشت گوشی نیز به گونه ای طراحی شده که نمی توان آن را به راحتی جدا کرد و جنس آن نیز به گونه ای است که به لمس و فشار بسیار حساسیت دارد و انعطاف پذیر طراحی شده است. از ایراد هایی که می توان گرفت نیز جذب اثر انگشت یر روی بدنه می باشد.

نمایشگر (بررسی و مقایسه)

در مورد نمایشگر این گوشی بایستی بگوییم که اندازه آن 5.5 اینچی می باشد و از فناوری سوپرآمولد استفاده شده است. همچنین کیفیت آن هم 720P می باشد که نسبتا رضایت بخش است که برای این گوشی کافی بوده و نسبت به قیمت آن هم بسیار مناسب است.

MG-8642-1920-1425560508

با استفاده از پنل سوپرآلمود در این نمایشگر شما شاهد کیفیت و تنوع رنگ ها می باشید که بسیار آن را پر رنگ و شلوغ نشان می دهد، از معایبی که در این زمینه متذکر می شویم این است که تنظیمات تغییر رنگ برای این گوشی تعبیه نشده و کسانی که فقط به رنگ های تند و پر رنگ بسیار اهمیت می دهند، از این تنوع رنگ لذت خاهند برد.

قبلا نیز ذکر کرده بودیک که این گوشی از سنسور اندازه گیری نور بهره مند نیست و این امر باعث شده تا تنظیم روشنایی در مواقع تاریکی و روشنایی زیاد به دستان کاربران اضافه گردد. البته برای راحتی کار از قابلیت Outdoor mode می توان برای مواقع پر نور استفاده کرد که بایستی آن را هم تنظیم کنید. در این حالت نمایشگر گوشی 15 دقیقه روشن می ماند. این امر به نوعی جبران نبود حسگر اندازه گیری نور در این گوشی می باشد.

از دیگر ویژگی های در زمینه ی روشنایی نمایشگر هم می توان به قابلیت غیر فعال کردن نمایشگر برای صرفه جویی در مصرف باتری اشاره کرد که به این حالت Smart stay گفته می شود. نحوه ی کار این حالت اینگونه است که گوشی توسط الگوریتمی که در آن تعبیه شده با استفاده از دوربین جلو به کاربر دقت می کند و در مواقعی که کاربر به گوشی توجه ندارد فعال می شود و از انرژی بهینه استفاده می کند. جالب ترین حالتی که برای نمایشگر تعبیه شده است ،حالت glove mode است که حساسیت نمایشگر را بالا برده و باعث می شود در مواقعی که هوا سرد بوده و تاثیر انگشت پایین می آید، کیفیت پاسخگویی نمایشگر به گونه ای حفظ شود. البته این حالت ،مصرف انرژی را بالا می برد که بایستی در مواقع غیر ضروری آن را غیر فعال کرد.

در تصویر زیر هم شما تاثیر نور خورشید بر روی نمایشگر این گوشی مشاهده می کنید که تقریبا در این زمینه ضعیف کرده است اما هنوز هم خوانایی دارد. اما وقی آن را در حالت Outdoor mode قرار  می دهیم، کیفیت به طرز قابل توجهی بالا رفته و کاملا نمایشگر خوانایی خود را بدست می آورد.

Samsung-Galaxy-E7-Display

در جدول زیر هم روشنایی و کیفیت نمایشگر این گوشی را با سایر گوشی های مطرح دنیا مقایسه کرده ایم.

Display test


brightness 50%


brightness 100%


Black, cd/m2White, cd/m2Contrast ratioBlack, cd/m2White, cd/m2Contrast ratio
Samsung Galaxy E702210517
Samsung Galaxy A701750349
 Galaxy Note 3 Neo01420389
 Zenfone 2 ZE551ML0.131077960.44390879
Sony Xperia C3 Dual0.1315212070.566421153
OnePlus One0.393178050.75598799
HTC Desire 8160.1516410870.464781032
HTC Desire 8200.1823512990.455981327
Samsung Galaxy S502740529

از همه مهمتر اینکه این گوشی رکورد دار کیفیت و خوانایی در حالت 100% روشنایی در زیر نور خورشید شده است که در آمار زیر نیز مقایسه ی آن با سایر گوشی ها را مشاهده می کنید که توانسته بعد از Nokia 808 PureView رکورد دار این بررسی شود.

2015-07-17_162147

 

 

 

دوربین

دوربین پشتی این گوشی دارای سنسور 13 مگاپیکسلی می باشد و می تواند تصاویری با کیفیت 4128*3096 پیکسلی را به نمایش بگذارد همچنین یک چراغ LED نیز در کنار دوربین اصلی تعبیه شده ،دوربین جلویی گوشی هم درای سنسور 5 مگاپیکسلی می باشد و سلفی های خوبی را به ارمغان می آورد.

camera

 

 

محیط عکس برداری این گوشی نیز بسیار ساده طراحی شده است و حالت های زیادی را در خود جای داده است همچنین قابلیت پنهان سازی برخی از حالت ها نیز به منظور پیشگیری از شلوغی صفحه در حین فیلم برداری وجود دارد که آن را متمایز کرده است. نکته ی آخر اینکه شما می توانید از Galaxy app حالت های دیگری را نیز دریافت کنید.

Samsung-Galaxy-E7-Camera

تصاویر بدست آمده از این گوشی از کیفیت بالایی برخوردار است و جزییات هم به طور مطلوبی قابل نمایش هستند که البته دارای کمی نویز نیز می باشد که در تصاویر به ندرت دیده می شود و با مشاهده ی دقیق رنگ ها در میابیم که کمی در پردازش رنگ ها بیش از حد رنگ اضافه می شود و در بعضی مواقع برعکس اتفاق می افتد و کمبود رنگ احساس می شود.

بازدهی این دوربین طبق بررسی های انجام شده ،در روز بهتر می باشد و تصاویر با جزییات دقیق تری را به نمایش خواهد گذاشت.

Gionee-Elife-E7-Camera-Sample-Night-Mode

در حالت HDR همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در میابیم که تثیر چندانی بر روی کیفیت تصاویر نداشته اما جزییات را بهتر به نمایش می گذارد و عکس‌های HDR این گوشی به سرعت به ثبت رسیده و در گوشی ذخیره می‌شوند و به هیچ عنوان اثری از افزایش نویز در تصویر مشاهده نمی کنید.

Gionee-Elife-E7-Camera-Sample-HDR

همچنین گوشی گلکسی E7 از حالت های متنوع برای دوربین جلو نیز برخوردار است که می توانید حتی به طور همزمان از هر دو دوربین استفاده کنید مثل اینکه شما در حال فیلم برداری با دوربین اصلی هستید و کادر کوچکی در تصویر می باشد که از طریق دوربین جلو تصویر شما را نمایش می دهد که از این حالت می توان در تهیه گزارشات استفاده نمود.

از دیگر ویژگی های دوربین جلویی این گوشی می توان به حالت Wide Selfie اشاره کرد که می توانید عکس ها را با زاویه دید بالا تهیه کنید و یک حالتی شبیه به پاناروما ایجاد خواهد کرد یعنی حدود سه عکس در کنار هم قرار می گیرند که برای سلفی هایی که جمعیت زیادی وجود دارد بسیار مناسب خواهد بود.

13-Megapixel-camera

 

اما این ایراد نیز وجود خواهد داشت که در بعضی مواقع تصاویر به درستی به همدیگر متصل نشوند و ایراد بعدی این حالت این که کیفیت تصاویر بشدت پایین آمده و چیزی حدود 3 مگاپیکسل می شود که از این نظر هم نا امید کننده خواهد بود.

همچنین طبق بررسی هایی که از فوکوس دوربین بدست آوردیم؛دریافتیم که در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است و کیفیت بسیار خارق العاده ای را مانند تصویر زیر به نمایش می گذارد.

20150311_140521

پردازنده

 این گوشی هوشمند دارای پردازنده چهار هسته ای اسنپدراگون 410 می باشد که ریزپردازنده های آن از نوع Cortex A53 با فرکانس 1.2 گیگاهرتزی می باشند. در کل این پردازنده جزء پردازنده های سطح متوسط کمپانی کولکام می باشد. از دیگر مشخصات هم می توان به داشتن 2 گیگابایت رم اشاره کرد. همچنین پردازنده گرافیکی به کار رفته در این گوشی؛ از نوع Adreno 360 می باشد که با بررسی های انجام شده متوجه شدیم که این گوشی توانایی اجرای بازی های خیلی سنگین را ندارد.

بررسی ویدیویی

در پایان نیز ویدیویی را برایتان آماده کرده ایم که در آن به بررسی تخصصی این گوشی پرداخته شده، با هم این ویدیو را تماشا کنیم:

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.