امروز:1 اردیبهشت 1403

مقایسه گلکسی اس ۶، اچ‌تی‌سی وان ام ۹، اپل آیفون ۶، الجی جی ۴، نکسوس ۶ و در نهایت ایسوس زن‌فون

بنچمارک ان‌توتو و سرعت I/O دستگاه اگرچه که در کارکرد دستگاه بی تأثیر نیست اما در استفاده روزانه برای ما اهمیت ندارد اما برای کاربر نهایی سرعت باز شدن اپلیکیشن ها یا سرعت باز شدن دوربین مهم است. همچنین سرعت باز کردن فایل PDF و سرعت وای‌فای را برای یک کاربر مورد توجه است در ادامه می خواهیم گلکسی اس ۶، اچ‌تی‌سی وان ام ۹، اپل آیفون ۶، الجی جی ۴، نکسوس ۶ و در نهایت ایسوس زن‌فون را با هم مقایسه کنیم.

عکس این دستگاهها در زیر آمده است:

Galaxy-S6-vs-Zenfone-2-vs-G4-vs-iPhone-6-vs-Nexus-6-vs-One-M9-speed-tests

رقبای خوبی را مقایسه خواهیم کرد چرا که تقریبا از همه پردازنده های معروف استفاده کرده ایم.  در ابتدا سرعت بازکردن PDF را مورد بررسی قرار خواهیم داد. آزمونها نشان داد که سرعت بازکردن پی دی اف در گلکسی اس 6 برابر با 127 میلی‌ثانیه بوده و این گوشی با این قابلیت در مقام اول قرار گرفت. پس از آن اپل آیفون 6 با سرعت 147 میلی‌ثانیه در رده بعدی جای گرفت.

Galaxy-S6-vs-Zenfone-2-vs-G4-vs-iPhone-6-vs-Nexus-6-vs-One-M9-speed-tests (1)

در مقایسه سرعت باز شدن دوربین در این گوشیها این نتیجه حاصل شد الجی جی 4 با سرعت 52.5 میلی‌ثانیه در مقام اول قرار دارد و پس از آن گلکسی اس 6 با 55.5 با سرعت میلی‌ثانیه در مقام دوم؛ آیفون 6 نیز به رتبه سوم دست پیدا کرده است.

Galaxy-S6-vs-Zenfone-2-vs-G4-vs-iPhone-6-vs-Nexus-6-vs-One-M9-speed-tests (2)

حال سرعت بازی کردن را روی این دستگاهها مورد بررسی قرار دادیم و این نتیجه حاصل شد که اگر بخواهیم بازی خاصی را بر روی هریک این دستگاهها انجام دهیم گلکسی اس 6 بهترین عملکرد را از خود نشان داد. ملاک این بهترین عملکرد، فریم بر ثانیه بود. هر دو دستگاه اپل آیفون 6 و گلکسی اس 6 در مقام اول قرار دارند ولی از نظر سخت افزاری قابل مقایسه نخواهند بود.

Galaxy-S6-vs-Zenfone-2-vs-G4-vs-iPhone-6-vs-Nexus-6-vs-One-M9-speed-tests (3)

آزمون در ادیت ویدیو به اینگونه بود که ویدیو 1080p به حجم 204 مگابایت را به رزولوشن 480p بر روی هریک از این گوشیها تبدیل کردیم. نتیجه نشان داد که گلکسی اس 6 به طور وحشتناکی با کسب 2 دقیقه و 35 ثانیه در مقام اول قرار دارد.

Galaxy-S6-vs-Zenfone-2-vs-G4-vs-iPhone-6-vs-Nexus-6-vs-One-M9-speed-tests (4)

آزمون سرعت وای‌فای که نتایج آن در نمودار زیر نشان داده شده است

Galaxy-S6-vs-Zenfone-2-vs-G4-vs-iPhone-6-vs-Nexus-6-vs-One-M9-speed-tests (5)

آزمون  3DMark که نتایج آن در نمواد زیر آمده است

Galaxy-S6-vs-Zenfone-2-vs-G4-vs-iPhone-6-vs-Nexus-6-vs-One-M9-speed-tests (6)

در عکس زیر هر کدام از گوشیها به همراه قابلیتی که در آن اول شده است آمده است

Galaxy-S6-vs-Zenfone-2-vs-G4-vs-iPhone-6-vs-Nexus-6-vs-One-M9-speed-tests (7)

با نتایج فوق می توان به قدرت Exynos 7420 پی برد. اما باید در آزمون خصوصیات نرم افزاری را در کنار خصوصیات سخت افزاری در نظر گرفت.

سلام تشکری هستم ارشد مهندسی نساجی دارم به تکنولوژیهای روز مخصوصا در زمینه تلفن همراه علاقه زیادی دارم. امیدوارم مطالبی که توی سایت قرار میدم مورد استفادتون قرار بگیره