امروز:1 اردیبهشت 1403

آغاز تولید انبوه iPhone 6s مجهز به تکنولوژی فورس تاچ در ماه آینده

به گزارش  بلومبرگ  تکنولوژی فورس تاچ که همان فناوری تشخیص مبتنی بر میزان فشاری است که بر روی صفحه نمایش اعمال می شود و اپل در مدل های سال ۲۰۱۵ آیفون مورد استفاده قرار خواهد داد. این تکنولوژی را اپل اوایل همین سال در مک بوک سری جدید خود رونمایی کرد.

در گذشته اخباری در این خصوص منتشر شده بود اما گزارش بلومبرگ قطعا اعتبار بیشتری به این اخبار خواهد بخشید.

فورس تاچ ویژگی است که در مک بوک های سال ۲۰۱۵ اپل برای نخستین بار از این ویژگی استفاده کرد. این نام را اهالی کوپرتینو برای توصیف فناوری طراحی شده با قابلیت تشخیص سطوح مختلف فشار مورد استفاده قرار دادند. این تکنولوژی قادر است ضربه آرام بر روی صفحه نمایش گوشی از ضربه محکم تشخیص دهد.

اگر این اخبار حقیقت داشته باشد، می توان برای تشخیص این تکنولوژی بر روی گوشی از آزمونهای مختلف استفاده کرد. لازم به ذکر است که استفاده از این تکنولوژی در زیر نمایشگر کوچک اپل واچ روش تازه ای را برای ورود اطلاعات به این دستگاه ارائه می دهد.

باید زمان بگذرد تا بگوئیم که آیا این تکنولوژی می تواند در گوشیهای هوشمند مفید واقع شود یا خیر.

شرکت بلومبرگ  بیش از دو سال  روی نمایشگرهای حساس به فشار تحقیق میکند و به همین دلیل می توان نتیجه گرفت که این اخبار چندان هم بی احساس نیست.

همچنین در این گزارش آمده است به جز قدرت تشخیص فشار، مدل های امسال آیفون تفاوت چندانی با سری آیفون ۶ نخواهند داشت. به نقل از افراد آگاه مدلهای امسال آیفون بسیار شبیه آیفون ۶ و ۶ پلاس هستند بطوریکه شکل ظاهری آیفونهای جدید نیز به شکل آیفونهای قبلی خواهد بود.

تولید این محصولات که مجهز به تکنولوژی فورس تاچ هستند از ماه آینده آغاز خواهد شد.

سلام تشکری هستم ارشد مهندسی نساجی دارم به تکنولوژیهای روز مخصوصا در زمینه تلفن همراه علاقه زیادی دارم. امیدوارم مطالبی که توی سایت قرار میدم مورد استفادتون قرار بگیره