امروز:13 اردیبهشت 1403

باریکترین و سبک ترین هارد درایو سامسونگ با ظرفیت 4 ترابایت عرضه شد

با پیشرفت تکنولوژی و روی کارآمدن دوربین و تلفن های هوشمند با کیفیت بالا ، حجم فیلم ها و عکس های کاربران روز به روز بیشتر می شود که حافظه داخلی دستگاه جواب گوی این حجم بالا نمی باشد . اگر کاربر بخواهد فایل ها ، عکس ها و فیلم هایش را با رزولوشن 4K نگه داری کند باید از یک وسیله ذخیره سازی خارجی استفاده کند .

شرکت سامسونگ دو هارد درایو قابل حامل P3 , M3  با ظرفیت 4 ترابایت را با هدف ذخیره سازی خارجی فایل های کاربران عرضه کرد. با آریامونز همراه باشید …

 

تصور می شود که یک ابزار ذخیره سازی خارجی با این ظرفیت فوق العاده خیلی بزرگ باشد ، اما  این طور نیست . این شرکت بزرگ کره ای انرژی این هارد درایو قوی را با یک کابل یو اس بی تامین می کند .

این دو تولید شرکت سامسونگ یکی از باریک ترین و سبک ترین هارد درایوهای قابل حمل در بازار است که ظرفیت 4 ترابایتی دارد . این دو هارد درایو ضخامت 19.85 میلی متر و وزن 236 گرم دارد .

P3-Dyn-1000-w600

 

سامسونگ در این هارد درایو 5 پلاتر 800 گیگابایتی را در فضایی متراکم جای می دهد تا امکان ذخیره سازی 4 ترابایتی را به کاربر بدهد و عنوان باریک ترین سازنده هارد درایو را از آن خود کند .

هر دو هارد درایو M3 , P3 با سیستم عامل ویندوز ویستا به بالا و سیستم عامل OS X ۱۰.۴ به بالا کار می کنند و از اتصال  USB 3.0 پشتیبانی می کنند و به خاطر این ویژگی نیاز به منبع انرژی جداگانه ندارند.

ظاهر این دو هارد درایو تنها تفاوت آنهاست . در اواخر ماه میلادی جاری وارد بازار خواهند شد  ،اما هنوز قیمت این دو محصول مشخص نیست و اطلاعاتی از سوی شرکت سامسونگ در این خصوص منتشر نشده است .

 

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم