امروز:10 فروردین 1403

معرفی داکت اسپلیت و پارامترهای خرید آن

انواع مختلفی از دستگاه های تهویه مطبوع در بازار وجود دارد که یکی از آن ها داکت اسپلیت می باشد. در این نوشتار از تیم دماپویا سعی داریم به معرفی داکت اسپلیت و پارامترهای خرید آن بپردازیم. برای این منظور ابتدا باید به کارکرد آن توجه داشت که در فصول گرم سال نیاز به این سیستم داریم تا بتوان هوای محیط های بسته را به وسیله آن مطبوع کرده و آسایش و رفاه ساکنان فراهم شود. داکت اسپلیت ها در اکثر ساختمان های ویلایی، تجاری، اداری و مسکونی مانند مدارس، هتل ها، دانشگاه ها، بیمارستان ها و غیره قابل استفاده هستند. می توان آن ها را در ظرفیت های گوناگون هوادهی مورد انتخاب قرار داد و در سریع ترین زمان ممکن محیط را به درجه مطلوب رساند.

این سیستم به وسیله ی دو بخش عمل می کند که شامل یونیت خارجی یا کندانسور و یونیت داخلی یا هواساز می باشد. یونیت داخلی آن در طراحی های مختلفی عرضه می شود که داخل سقف کاذب محیط نصب می شود. در زمینه ی معرفی داکت اسپلیت و پارامترهای خرید آن باید در نظر داشت که نسبت به کولر گازی اسپلیت ها، داکت اسپلیت این ویژگی خوب را دارد که فضایی از محیط را اشغال نکرده و نیازی به تغییر دکوراسیون و در نظر گرفتن مکان خاصی برای نصب آن وجود نخواهد داشت. یونیت خارجی آن نیز در پشت پنجره، بالکن یا پشت بام نصب می شود تا صدا و حرارتی که حین عملکرد دارد، باعث ایجاد مزاحمت نشود. برای تامین هوادهی توسط این دستگاه ها باید اضافه کرد که طرز عملکرد داکت اسپلیت شبیه به کولر گازی می باشد و با سیکل تبرید عمل می کند. 

به منظور معرفی داکت اسپلیت و پارامترهای خرید آن باید به مزایای دیگر این محصول اشاره داشت؛ مزیت این سیستم های تهویه مطبوع این است که از قابلیت گرمایشی هم برخوردار اند و می توان در فصول سرد سال نیز آن ها را به کار برد تا محیط را به درجه دلخواه کاربران برساند. برای تامین گرمایش محیط هم آبگرم لازم را از موتورخانه یا پکیج می گیرد و فضا را گرم نگه می دارد. فن هوا را از روس سطح داغ کویل عبور می دهد و نیاز به یونیت خارجی برای تامین گرمایش نخواهد بود. 

از دیگر نکات مهم خرید این سیستم ها این است که به کمپرسور به کار رفته در آن توجه داشت. این کمپرسور اغلب از نوع اسکرال یا روتاری است. می توان در صورتی که آب و هوای منطقه شما معتدل و مرطوب است، از سری های روتاری استفاده کرد. ظرفیت این کمپرسور 3 تن تبرید می باشد. مدل های اسکرال نیز در مناطقی با آب و هوای حاره ای و بسیار داغ قابل استفاده می باشد که حداقل 3 و حداکثر 10 تن تبرید در برخواهد داشت. البته کمپرسورهای پیستونی نیز در ساخت آن ها به کار می رود که مناسب مناطقی با آب و هوای گرمسیری است.

معرفی داکت اسپلیت و پارامترهای خرید آن شامل میزان صدای آن حین عملکرد هم می باشد. این میزان صدا اغلب آزاردهنده بوده و برندهای معتبر تمام تلاش خود را می کنند تا داکت هایی با کم ترین میزان صدا را عرضه کنند. آن ها از جدیدترین فناوری های روز دنیا استفاده می کنند تا میزان صدای دستگاه کاهش یابد. برای کسب اطلاع از قیمت انواع داکت اسپلیت کلیک کنید و پس از ورود به سایت شرکت دماپویا ضمن مقایسه قیمت ها و دریافت مشاوره، تجربه خریدی موفق را داشته باشید. لازم به ذکر است که پیش از معرفی داکت اسپلیت و پارامترهای خرید آن باید در نظر گرفت که سازنده های صاحب نام به ارائه ی خدمات پس از فروش و گارانتی نیز می پردازند که مورد استقبال خریداران قرار می گیرد. برای کاهش صدای این دستگاه می توان یونیت داخلی را به وسیله ی ورقه های فلزی شاسه کشی کرد و یا از سیستم دی جی کنترلر دستگاه دور فن استفاده کرد تا آن را تنظیم کرده و صدا کاهش یابد.

از دیگر موارد مهم معرفی داکت اسپلیت و پارامترهای خرید آن توجه به میزان هوادهی و مطابقت آن با فضای مورد نظر است. این ظرفیت بین 18000 الی 60000 بی تی یو بر ساعت (BTU) طراحی و روانه بازار می شود. برای انتخاب آن باید به متراژ محل مورد نظر دقت داشت تا کل آن را پوشش دهدو همچنین تراکم جمعیت محیط، موقعیت ساختمان، شرایط آب و هوایی منطقه و میزان آفتاب گیر بودن نیز در این انتخاب موثر خواهد بود.

در خصوص مصرف انرژی که در معرفی داکت اسپلیت و پارامترهای خرید آن حائز اهمیت است، می توان گفت که برخی مدل های آن مجهز به اینورتر ساخته می شوند که انرژی را 60درصد کمتر از مدل های معمولی استفاده می کند و در نتیجه هزینه های نگهداری آن نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

اشتراک گذاری