امروز:31 فروردین 1403

مک‌بوک‌های جدید با ترک‌پدهای جدید

امشب شب اپل‌واچ بود و اپل برای معرفی ساعت خود هیچ چیز کم نگذاشته بود اما در کنار ساعت‌هوشمند اپل‌واچ شاهد معرفی مک‌بوک‌های جدید بودیم، این مک‌بوک‌ها که باریکتر شده‌اند از ک ترک‌پد جدید استفاده می‌کنند و اپل ترک‌پد لپ‌تاپ‌های خود را باز طراحی کرده است.

 

Force Touch سری جدید ترک‌پدهای اپل هستند  که فناوری جالبی در خود دارد، این فناوری که Taptic Engine نام دارد باعث می‌شود آنچه در صفحه‌نمایش اتفاق می‌افتد توسط خود ترک‌پد احساس شود. فیل‌شیلر، در مورد این فناوری می‌گوید که این ترک‌پد جدید ما به فشار حساس است.

یکی دیگر از قابلیت‌های Force Touch فناوری Force Click است با استفاده از این قابلیت درسیستم‌عامل OS X می‌توان با کلیک روی یک آدرس ایمیل و اعمال فشار بیشتر در زمان کلیک از طریق ترک‌پد جدید، موقعیت مکانی فرد مورد نظر را روی اپلیکیشن Maps‌ مشاهده کرد و یعنی کارها بسیار سریعتر پیش خواهند رفت. بنابر ادعای اپل این ترک‌پد جدید در سافاری، ویکیپدیا و همچنین مشاهده‌ی پیش‌‌نمایشی از فایل‌ها در Finder می‌توان استفاده کرد. با توجه به اینکه فشار وارد شده توسط کاربران مختلف، متفاوت است، می‌توان میزان حساسیت ترک‌پد را نیز بر این اساس کنترل کرد. همچنین اپل فناوری کلیدهای یکپارچه شده در کل ترک‌پد را در سری جدید ترک‌پدهای خود نیز به کار گرفته است و گفته حالا این کار بسیار راحت‌تر و روان‌تر صورت می‌گیرد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.