امروز:9 فروردین 1403

محیط کاربری صفحه نصب ویندوز 10دگرگون می‌شود

 

هر روز و هر روز و هر روز اخبار جدیدی در مورد ویندوز 10 به دستمان می‌رسد، دیروز در مورد منوی استارت شیشه‌ای این سیستم‌عامل، امروز در مورد تغییر اینترفیس مربوط به مرحله نصب ویندوز، و این یعنی تغییرات زیادی در ویندوز 10 اتفاق می‌افتند و مایکروسافت می‌خواهد یک سیستم‌عامل همه چیز تمام و همه کس پسند تولید کند.

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شد از ردموند و ردموندی‌ها به دست Neowein، میاکروسافت در آخرین بیلد ویندوز 10، اینترفیس مربوط به نصب ویندوز 10 را تغییر داده است. در  تصاویر زیر می‌توانید این تغییرات را مشاهده کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید در وسط صفحه‌نمایش یک حلقه برای نمایش پیشرفت نصب ویندوز قرار دارد و در قسمت پایین صفحه نیز مراحل فرآیند نصب سیستم‌عامل با جزئیات نمایش داده می‌شود و در بالای صحفه‌نمایش نیز پیامی مبنی بر نصب نسخه‌ی در حال نصب ویندوز 10 با فونت بزرگ درج شده و در قسمت زیرین آن نیز جمله همیشگی امکان دارد در طول فرآیند نصب چند بار سیستم شما مجددا راه اندازی شود نمایش داده می‌شود.

 

 

screen_shot_2015-03-07_at_5.10.02_pm_story

 

 

البته تصویر بسیار ساده است، اما همانطور که پیداست ساختار صفحه نصب ویندوز در مقایسه با نسخه‌های پیشین کاملا تغییر کرده است. احتمالا در بیلد‌های آتی ویندوز 10 شاهد تغییرات بیشتر و اضافه شدن مواردی به صفحه نصب ویندوز 10خواهیم بود و مایکروسافت تازه اعمال تغییرات در این قسمت را آغاز کرده و هنوز کامل نشده است.

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.