امروز:10 فروردین 1403

ویندوز 7 همچنان پیشتاز در بازار سیستم عامل ها

NetMarketShare اخیرا آماری را منتشر کرده است که نشان می دهند ویندوز 7 هنوز هم در بازار جهانی رشد داشته است و توانسته 55.22 درصد از بازارجهانی را به خود اختصاص دهد و برترین سیستم عامل از نظر فروش باشد.

آمار ارقام مربوط به ویندوز 8 و 8.1 نشان می دهند که این دو سیستم عامل 13.83 درصد سهم دارن که نسبت به ماه گذشته 0.31 درصد رشد داشته اند. البته همانطور که انتظار می رود ویندوز XP در این مدت رشد کمی را به خود داشته و تنها توانسته خود را از 18.26 به 18.93 درصد رشد بدهد. البته همانطور که در جریان قرار دارید مایکروسافت رسما پشتیبانی از ویندوز XP را پایان داد و همچنین دیگر هیچ دستگاهی به صورت پیش فرض با ویندوز های 7 و  XP به فروش نمی رسند، رشد این دو سیستم عامل طبق این آمار، دقت و صحت این اطلاعات را تا حدودی زیر سوال می برد. اما بدون شک هنوز افراد نوستالوژیکی وجود دارند که از ویندوزهای قدیمی مانند XP و یا مثل من از ویندوز7 استفاده می کنند و می توان بنابر همین دلایل صحت این آمار را تایید کرد.

 

 

Jan-2015-Desktop-Marketshareویندوز 10 که به تازگی توسط مایکروسافت معرفی شد توانسته 0.05 درصد از سهم سیستم عامل ها را به خود اختصاص دهد و هنوز باید برای ارزیابی موفقیت این سیستم عامل منتظر ماند. در این میان سهم سیستم عامل شرکت اپل یعنی مک OS X از 7.27 به 7.11 درصد کاهش یافته است. بنابراین با اینکه مایکروسافت در زمینه تلفن های همراه و سیستم عامل های موبایل شرکت ضعیفی بوده اما بر سلطنت خود بر دنیای PC ها همچنان بدون رقیب ادامه می دهد.

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.