امروز:9 اردیبهشت 1403

دسترسی به تنظیمات روتر بدون داشتن پسورد

روتر

روترها جزو تجهیزات فیزیکی شبکه هستند که در مدل osi در لایه سوم قرار می گیرند و وظیفه آن ها مشخص کردن مسیر ارتباط و برقراری ارتباط رایانه با شبکه اینترنت را کامل می کنند. همه روترها تنظیمات خاص خود را دارند و می توان برخی از تنظیمات آن را تغییر داد تا بتوان به نحو بهینه از آن استفاده کرد. برای رفتن به تنظیمات روتر کافی است در نوار آدرس مرورگرتان آدرس ip روتر را که روی جعبه آن یا در دفتچره راهنمای آن قرار دارد وارد کنید و رمز عبور و پسوردی که تعیین شده است را وارد کنید تا به تنظیمات آن دسترسی داشته باشید. اما ممکن است یوزر و پسورد پیش فرض قبلا توسط خود شما و یا شخص ثالثی عوض شده باشد و شما ندانید که یوزر و پسورد چیست؟ ما در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه این کار را انجام دهید.

برای شروع کار کلید های  R+WINDOW را  باه هم بفشارید تا پنجره ی RUN باز شود. سپس در کادر جستجو عبارت CMD را وارد کنید .

 

 

روتر
پس از اینکه وارد محیط خط فرمان cmd شدید. در پنجره صفحه ی CMD عبارت “ipconfig” را تایپ کنید و enter را بزنید.

 

روتر

 

سپس در بین نوشته ها به دنبال عبارت  “Default Gateway” بگردید و ای پی رو بروی آن را یادداشت کنید و آن را در نوار آدرس مرورگرتان وارد کنید.

 

روتر

 

روتر
سپس در صفحه ی اجرا شده دو بخش های به نام های username و  password مشاهده می کنید که باید برای ورود آن ها را وارد کنید اما چون شما هیچ یک از این دو را ندارید باید به روش زیر عمل کنید.

 

روتر
در پشت مودم به دنبال کد دسترسی مودم بگردید و آن را یادداشت کنید و در قسمت رمز عبور وارد کنید.

 

روتر

برای قسمت “Username”کلماتی را مانند “user“, “admin” “000“, “administrator” را امتحان کنید. سپس وارد تنظیمات “Router” شوید.

 

روتر

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.