امروز:1 اردیبهشت 1403

چگونه از تورنت فایل دانلود کنیم؟

 

پیش از این در مطلب تورنت چگونه کار می کند و مزایای استفاده از آن چیست؟ به ارائه توضیحات کاملی در مورد پروتکل تورنت و نحوه به اشتراک گذاشته شدن فایل ها در این شبکه پرداختیم اما در این مطلب قصد داریم که نحوه استفاده از این شبکه را به شما آموزش دهیم با ما باشید.

اساس تورنت در واقع بر این است که شما فایل های روی کامپیوتر یکی از اشخاصی که در این شبکه فایل آپلود کرده است را دانلود می کنید و این بدین معنی است که در این شبکه هر  کلاینت برای خودش یک سرور دانلود می باشد. اما در این بین  بعضی سایت ها مانند torrentz.com به شما این امکان رو داده اند که روی فایل های هزاران کامپیوتر در سراسر جهان جستجو کنید و از روی کامپیوترشان فایل هایی را دانلود کنید.

چه برنامه ای مورد نیاز است؟
ابتدا برنامه µTorrent  را دانلود و نصب کنید. این برنامه امکان آپلود و دانلود از شبکه تورنت را فراهم میکند. در این شبکه ، آپلود به معنای ارسال فایل به دیگران و دانلود به معنای دریافت فایل از دیگران است.

فایل با پسوند .torrent چیست؟
وقتی شما در سایت هایی مانند  thepiratebay.org دنبال یک فیلم یا برنامه میگردین، نهایتا یک فایل با پسوند .torrent به شما میدهد که حجم خیلی کمی دارد. مثلا 50 کیلوبایت است. این فایل شامل اطلاعاتی است که برنامه ی utorrent برای دانلود کردن فیلم موردنظر شما لازم دارد.

چگونه دانلود کنیم ؟
روال دانلود با جستجوی فایل موردنظرتان شروع می شود. برای اینکار باید به یکی از سایت هایی که فایل های تورنت را معرفی میکنند سر بزنید. در سایت  torrentz.com دنبال فایل های موردنظرتان بگردید.

تورنت دانلود

حالا در جدولی که نشان داده می شود اطلاعاتی از قبیل این که این فایل چند بار روی شبکه تورنت به اشتراک گذاشته شده و … را به  شما می دهد، به اولین لینک اصلی – طبق تصویر بالا – دقت کنید.  نوشته شده 6 روز پیش . یعنی این فایل 6 روز پیش به شبکه تورنت اضافه شده و در سمت راست تر حجم این فایل ذکر شده. عدد سبز هم که در ستون سمت راست نوشته شده تعداد seed ها هستند، کسانی  که این فایل رو به اشتراک گذاشته اند .توجه کنید که اگر این تعداد کم باشه ، ممکن است نتوانید فایل اصلی را دانلود کنید. اما اگر بالای 20 باشه معمولا مشکلی نیست. حالا روی اولین لینک اصلی کلیک کنید. تا وارد صفحه دوم بشین:

لینک تورنت
در اینجا یکسری سایت رو به شما معرفی می کند. این سایت ها، لینک تورنتی که در صفحه قبل روی آن کلیک کردید، را دارا می باشند. فرقی نندارد که فایل تورنت را از کدامیک از سایت های ارائه شده بگیرید. چرا که همه یک چیز هستند. پس کافیست روی یکی از این لینک ها کلیک کنید. مثلا روی alivetorrents.com کلیک کنید. و از این به بعد باید دنبال لینکی تورنت بگردید که عنوانش هم معمولا هست Download This Torrent . خوب حالا فایل کم حجمی به شما داده خواهد شد . فایل را باید با برنامه ی میکروتورنت که نصب کرده اید باز کنید. به محض بازکردن فایل با برنامه ی میکروتورنت، محتویات فایل اصلی به شما نشان داده خواهد شد و میتوانید دانلود فایل اصلی را شروع کنید.

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.