امروز:7 اردیبهشت 1403

پینگ چیست؟ همه چیز درباره پینگ

 

پینگ چیست؟پینگ در بازی انلاین چیست؟ شایدتا به حال به نام پینگ بر خورده اید.این کلمه چه مفهومی دارد.با ما باشید تا در اریامونز پینگ (ping) را بررسی کنیم  و به درکی از پینگ برسیم.

یکی از رایج ترین و فراگیرترین دستورهای تشخیص ارتباط بین کامپیوترهای شبکه، استفاده از دستور Ping است. نام این دستور از جمع سرواژه های عبارت «Packet Internet Groper»، به معنی پژواک گر بسته های اینترنتی بدست آمده است.

ping یک ابزار شبکه‌ای است که برای آزمایش میزان دسترسی‌پذیری یک میزبان در شبکهٔ پروتکل اینترنت به کار می‌رود و می‌تواند زمان رفت و برگشت برای بسته‌های فرستاده‌شده از میزبان عامل تا یک رایانهٔ مقصد را محاسبه کند.

پینگ تایم که در اصل Ping Latency درست تر هست. مترادف کلمه timeout می باشد. یعنی وقفه ای که برای تبادل اطلاعات با سرور بازی مورد نظر وجود دارد. بسته به سروری که شما برای بازی انتخاب میکنید این پینگ کم و زیاد میشه. پینگ نسبت مستقیمی با فاصله داره. مثلا برای ADSL در ایران Latency سروری در امریکای شمالی حدود ۴۰۰-۵۰۰ میشه. برای سرورهای اروپا حدود ۲۵۰-۴۰۰ میشه. و سرورهای ایرانی معمولا زیر ۱۰۰ هستند. تمام واحدهای اعداد بالا بر حسب میلی ثانیه هست.

اما ممکن است یک سوال به ذهن شما بیاید عدد پینگ چطور و چگونه باشد بهتر است؟

هرچه سرعت بیشتر باشد و در دریافت و ارسال اطلاعات سرعت بیشتری در سرویس ما باشد عدد پینگ کوچکتر می شود. این عدد خود یکی از نشانه های کیفیت سرویس دهنده های اینترنتی می باشد که در ایران متاسفانه تعداد پینگ در بسیاری از سرویس دهنده بسیار بالاست. پینگ زیر ۱۰۰ تقریبا مطلوب و پینگ زیر ۴۰ عالی محسوب می شود که در کشور ایران کمتر به این موارد عالی برمیخوریم.

نکته :همیشه سرعت بالاتر منجر به به کاهش پینگ نمیشود و این خود به عوامل زیادی بستگی دارد .