امروز:30 فروردین 1403

کمپانی های جدید فوجیتسو ؛ بخش پی‌سی و موبایل جدا خواهند شد

فوجیتسو طی بیانیه ای اعلام کرد تصمیم دارد بخش‌های مربوط به کامپیوتر شخصی و موبایل را از بدنه‌ی اصلی شرکت جدا کند . این تصمیم از ابتدای فوریه 2016 از سوی فوجیتسو اعمال می شود ، در این صورت این بخش‌ها می‌توانند بصورت مستقل عمل کرده و با توجه به پیش بینی های فوجیتسو از بازار رقابتی لپ‌تاپ، کامپیوترهای رومیزی و همچنین موبایل‌ها جداسازی این دو بخش و ادامه فعالیت آن‌ها در قالب یک شرکت جدید ، با بهره‌وری کسب و کار ، عملکرد سریع‌تر و بهینه‌تر هر کدام از این بخش ها در بازار همراه خواهد بود .

همچنین این تصمیم فوجیتسوممکن است مربوط به دشواری بازار رقابتی کامپیوترهای شخصی و موبایل باشد که علاوه بر فوجیتسو سایر کمپانی‌های ژاپنی مانند توشیبا و وایو که روزی متعلق به سونی بود را درگیر خود کرده است .

دو بخشی که از فوجیتسو جدا می‌شوند، بخش کامپیوترهای کلاینت و بخش تکنولوژی‌های متصل است که اولی وظیفه‌ی طراحی و تولید لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی را برعهده دارد و بخش دوم نیز تلفن‌های هوشمند و فناوری‌های مرتبط با آن‌ها را توسعه می‌دهد.

البته پیش‌تر گزارش شده بود که ممکن است فوجیتسو، وایو و توشیبا، تجارت PC خود را با یکدیگر ادغام کنند تا توان رقابتی بیشتری داشته باشند و با وجود این گزینه از سوی فوجیتسو، می توان گفت که جدا سازی تجارت پی‌سی و موبایل فوجیتسو نیز در راستای ادغام با کمپانی‌های توشیبا و وایو صورت گرفته باشد.

Web Developer and Design