امروز:10 اردیبهشت 1403

از این به بعد اطلاعات google health در نتایج جستجو نشان داده خواهد شد

سرویس‌های مختلفی توسط گوگل ارائه شده‌اند که خیلی از آن‌ها توانسته‌اند موفقیت چشمگیری به دست آورند و البته در این میان سرویس‌هایی نیز وجود داشتند که کارشان به تعطیلی کشیده، و هنوز هم سرویس‌هایی وجود دارند که موفقیت چندانی نداشته‌اند، مثلا همین سرویس Google Health که حالا گوگل تصمیم گرفته است کارهای این سرویس را جدی‌تر دنبال کند و برای موفقیت این سرویس برنامه‌ریزی جدی‌تری کرده است.

احتمالا در جستجوهایتان به وسیله گوگل، شاهد گراف‌های دانش گوگل بوده‌اید. جعبه‌های کوچکی که وقتی در مورد رویدادهای تاریخی، نام اشخاص مشهور و چیزی را سرچ می‌کنید، توضیحات مخصوصی را درون خود دارند و دانش مورد نیاز را در اختیارتان می‌گذارند. از این پس اطلاعات سرویس Google Health را که در زمینه سلامت است در این باکس مشاهده خواهید کرد. بنابراین اگر کلماتی مربوط به حوزه‌ی سلامت را به وسیله گوگل مورد جستجو قرار دهید پاسخی کامل را به شما خواهد داد. مثلا در مورد (علائم سرماخوردگی) جستجو انجام دهید، در همان صفحه جستجو توضحیات مختصر و مفیدی به شما داده خواهد شد.

 

google-search-2015-02-10-01

 

 

گوگل همچنین اعلام کرده که در این بخش به ذکر خطرناک یا واگیردار بودن بیماری‌ها و نیز موارد مهمی همانند محدوده‌ی سنی تحت تاثیر نیز خواهد پرداخت. گوگل یک تیم اختصاصی برای بررسی محتوا و اطلاعات ارائه شده در این بخش اختصاص داده است و اطلاعات این قسمت توسط خود گوگل و پزشکان Mayo Clinic مورد بازبینی قرار خواهد گرفت چرا که اطلاعات این قسمت بسیار اهمیت خواهند داشت و نباید اشتباهی در آن وجود داشته باشد ولی با اینکه گوگل تمام سعی خود را در دقیق بودن این اطلاعات می‌کند اما متذکر شده که این اطلاعات صرفا جنبه‌ی آموزشی و اطلاع‌رسانی خواهد داشت و هیچ‌کس نباید از طریق اینترنت به تشخیص مشکل خود بپردازد. بنابراین همچون همیشه بهترین کار هنگام بیماری، مراجعه به پزشک حقیقی خواهد بود.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.