امروز:11 اردیبهشت 1403

گویندگان خبر چگونه اخبار را بدون نگاه کردن به کاغذ گزارش می‌کنند؟

گویندگی خبر یکی از سخت ترین کارهایی است که می شود در یک اجرای زنده می توان انجام داد، مشکل در خواندن متن ها و سوتی های برنامه زنده و …، همه و همه دست به دست هم می دهند تا بر سختی های این کار بیفزایند، اما شاید برای شما این مسئله پیش آمده است که چگونه گویندگان متن اخبار را حفظ می کنند و بدون اینکه به کاغد اخبار نگاه کنند، اخبار را می گویند. برای این که به جواب سوالتان برسید بهتر است با دستگاه اتوکیو آشنا شوید.

هرچند اغلب افراد اخبار روز دنیا را از طریق اینترنت پیگیری می‌کنند اما همین افراد نیز به تماشای اخباری می‌نشینند که توسط تلویزیون پخش می‌شود. حتما برای شما هم پیش آمده است که ببینید گوینده اخبار بدون هیچ نگاهی به کاغذ خود اخبار را گزارش می‌دهد و مستقیم به دوربین نگاه می‌کند، اما این روش چگونه است؟ آیا گوینده خبر اخبار را حفظ می‌کند؟

 

بیایید با اتوکیو آشنا شویم. بله، گویندگان تلویزیونی اخبار را از روی این دستگاه می‌خوانند که در بالا یا کنار دوربین قرار می‌گیرد. اما این کار اصولی نیز دارد که در ادامه مکسین مووینی، گوینده خبر در تلویزیون و مربی گویندگی بی‌بی‌سی در ویدیوی زیر به شما شرح خواهد داد (ویدیو به زبان فارسی ترجمه شده است).

همان‌طور که در ویدیو مشاهده کردید اتوکیو از روش‌های مختلفی کنترل می‌شود که می‌توان به کنترل از طریق پا، کنترل دستی و… اشاره کرد.

پس اگر نمی‌توانید مطالب را به سرعت حفظ کنید اما دوست دارید که گوینده خبر در تلویزیون شوید، بهتر است که نگران نباشید، زیرا که دستگاه اتوکیو به کمک شما خواهد آمد و از طریق آن خواهید توانست اخبار را بدون نگاه کردن به کاغذ گزارش دهید.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.