امروز:6 اردیبهشت 1403

رید هستینگز، بنیانگذار نتفلیکس از سمت مدیرعاملی کناره گیری کرد

یکی از تاثیرگذارترین چهره های استریم در حال دور شدن از کانون توجه است. رید هستینگز، یکی از خالقان نتفلیکس، از سمت مدیرعاملی این شرکت کناره گیری می کند. تد سارانوس، که از جولای 2020 به عنوان یکی از مدیران ارشد اجرایی شرکت کرده است، با گرگ پیترز، رئیس عملیات تازه ارتقا یافته، مسئولیت را تقسیم خواهد کرد. این تغییر از امروز اعمال می شود. هستینگز می گوید که به عنوان رئیس اجرایی همچنان درگیر خواهد بود و به عنوان یک پل بین هیئت مدیره و مدیران عامل جدید خدمت می کند.

رهبر در حال خروج این حرکت را یک انتقال مورد انتظار طولانی مدت توصیف کرد. هاستینگز می‌گوید ساراندو و پیترز طی دو سال و نیم گذشته به‌طور فزاینده‌ای این شرکت را مدیریت کرده‌اند. او می افزاید که این صرفا “زمان مناسب” برای اجرای جانشینی بود که سال ها در حال توسعه بوده است. Sarandos با پیشروی نتفلیکس به سمت محتوای اصلی شناخته می شود، در حالی که پیترز در ایجاد مشارکت و هدایت این شرکت به سمت بازی نقش کلیدی داشته است.

خروج هاستینگز در حالی صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد نتفلیکس به آرامی در حال بهبودی از سال 2022 تلخ است. این شرکت برای اولین بار در بیش از یک دهه مشترکین خود را از دست داد و ترکیبی از رقابت شدیدتر، فرصت‌های محدود برای رشد و اشتراک‌گذاری گسترده حساب را مقصر دانست. با این حال، در گزارش درآمد سه ماهه چهارم که به تازگی منتشر شده، 7.66 میلیون مشتری جدید اضافه کرده است که در مجموع به 230.75 میلیون مشترک رسیده است. به نظر می رسد که این به ضرر سود بوده است (نتفلیکس فقط 55 میلیون دلار درآمد خالص داشته است)، اما این یک چرخش قابل توجه از نیمه اول سال 2022 است.

نت‌فلیکس می‌گوید عملکرد پایان سال پیش‌بینی‌اش را پشت سر گذاشت و از اجرای اولیه طرح ۷ دلاری خود با پشتیبانی تبلیغاتی «راضی» است. این شرکت نمی‌گوید چه تعداد مشتری مشترک این ردیف ارزان‌تر هستند. در عوض، نتایج بهتر از حد انتظار را به یک مجموعه محتوای قوی که شامل دنباله Knives Out Glass Onion، هری و مگان و اسپین آف خانواده آدامز در چهارشنبه است، نسبت می دهد.

این شرکت نسبت به سه ماهه اول سال 2023 محتاطانه خوشبین است. این شرکت معتقد است که شاهد افزایش “متوسط” در پایگاه مشترکین خود خواهد بود و قصد دارد اشتراک گذاری حساب های پولی را “به طور گسترده تر” در اواخر این دوره اجرا کند. از این نظر، هستینگز در یک لحظه خوب برای کسب و کاری که به ایجاد آن کمک کرده است، می رود. در حالی که نتفلیکس به اوج خود بازنگشته است، اما در موقعیت با ثبات تری قرار دارد که می تواند شروع بهتری برای رهبری جدید خود فراهم کند.

اشتراک گذاری