امروز:6 اردیبهشت 1403

آخرین به‌روزرسانی‌های iOS و macOS اپل یک نقص امنیتی بزرگ وب را برطرف می‌کنند + iOS 15.3.1، iPadOS 15.3.1، macOS Monterey 12.2.1 و watchOS 8.4.2

اگر به امنیت نرم افزاری به روز اهمیت می دهید، بهتر است همیشه سیستم های اپلی خود را بروز کنید. اپل به‌روزرسانی‌های iOS 15.3.1، iPadOS 15.3.1، macOS Monterey 12.2.1 و watchOS 8.4.2 را منتشر کرده است که همگی یک نقص امنیتی قابل توجه WebKit را برطرف می‌کنند. وب‌سایت‌های ساخته‌شده خاص می‌توانند از یک اشکال «استفاده پس از رایگان» (یعنی ارجاع به حافظه پس از آزاد شدن برای استفاده) برای اجرای کد دلخواه در دستگاه شما استفاده کنند. اپل گفت حداقل یک گزارش از این آسیب‌پذیری وجود دارد که قبل از آماده شدن وصله «به طور فعال مورد سوء استفاده قرار گرفته است»

آخرین به‌روزرسانی‌های iOS و macOS اپل یک نقص امنیتی بزرگ وب را برطرف می‌کنند + iOS 15.3.1، iPadOS 15.3.1، macOS Monterey 12.2.1 و watchOS 8.4.2

به‌روزرسانی macOS همچنین مشکل تخلیه باتری مک‌بوک‌های مبتنی بر اینتل را برطرف می‌کند، اگرچه 9to5 گفت که کاربران دارای مک‌های مبتنی بر M1 نیز متوجه این اشکال شده‌اند. در کنار این مشکل امنیتی مشکل نمایش بریل نیز در اپدیت جدید حل شده است.

این سومین اکسپلویتی است که اپل در سال 2022 رفع باگ کرده است. از جمله آن ها می توان به نقص هسته و همچنین باگ سافاری که می‌تواند تاریخچه مرورگر و اطلاعات حساب Google شما را فاش کند، اشاره کرد.. در حالی که آنها ارتقاء هیجان انگیزی ندارند، اما مهمترین بخش اپل امنیت دیوایس های اپلی است که اپل این موضوع را در اپدیت های قبلی و این اپدیت خود نشان داده است.

اشتراک گذاری