امروز:9 فروردین 1403

2015 سالی بد برای برندهای مطرح دنیا (سامسونگ، لنوو، موتورولا)

سامسونگ غول کره جنوبی در آمد حاصله از سه ماه دوم امسال خود را 41/7 میلیارد دلار و سودی برابر 5/93 میلیارد دلار اعلام نمود. سامسونگ در ادامه عنوان کرد این سود با فعالیت و فروش زیاد در زمینه های پردازنده، رم و TVهای آن به دست آمده است. در صورتیکه شرکت IT سامسونگ در آمد این مدت خود را معادل 22/4 میلیارد دلار و سود حاصله از ان را 2/37 میلیارد دلار گزارش کرده است که روندی به مراتب پایین تر از گذشته داشته است.

سامسونگ طبق آنچه وعده داده بود گوشی های اس 6 و اس 6 اج را با معرفی گوشی جدیدی با صفحه نمایش بزرگتر تغییر میدهد و در در 13 آگوست گلگسی اس 6 اج پلاس را  معرفی نمود تا آن را از 21 آگوست به بعد روانه بازار کند.

samsung-logo1

و اما لنوو این غول چینی اخبار بدی را در چند روز گذشته به سرمایه گذارانش اعلام کرد.

لنوو که نتوانسته مانند قبل در زمینه کامپیوتر و موبایل عملکرد قابل توجهی داشته باشد آمارهای تیره و مبهمی را نشان داد. با آنکه لنوو سودی برابر 3 میلیارد دلار داشته است اما با پیش بینی های آنها فاصله زیادی داشته است. آنها انتظار درآمدی معادل 29/11 میلیارد دلار را پیش بینی می کردند که تنها توانستند 7/10 میلیارد دلار بدست آورند. که نسبت به سالهای گذشته با این مدت مشابه 50 درصد افت داشته اند.

بنابراین به دنبال این رویداد ناگوار تدابیری غیر قابل انتظار را دنبال کردند. لنوو 10 درصد از کارمندان بخش های اداری خود را که شامل 3200 نفر بودند اخراج کرد تا بتواند 640 میلیون دلار صرفه جویی را در کسب و کار موبایلش خرج کند و سروسامانی به این بخش بدهد.

Lenovo_Logo_WP_Size

و اما امروز 17 آگوست 2015 فاجعه دیگری منتشر شد و آن از سوی دفتر موتورولا در شیکاگو بود که متاسفانه این شرکت نیز 25 درصد از کارکنان خود را اخراج نمود. این رویداد نیز به دنبال تدابیر لنوو رقم خورده است.

طبق گزارشات دفتر شیکاگو موتورولا هنوز تعداد زیادی از کارکنان در بخش تولیدی، طراحی و آزمایشگاهی مشغول به کار هستند و تعدیل این 500 نفر، از بخش های ادارای بوده است و در شعب دیگر نیز این روی داده است که البته آمار آن در دسترس نمی باشد.

شایان ذکر است میزان فروش کامپیوترهای شخصی لنوو در چهار ماه اخیر امسال 9 درصد و میزان فروش گوشی های هوشمند موتورولا در این مدت 3 درصد کاهش داشته است. هر چند لنوو هنوز هم با موتورولا ادامه خواهد داد.

logo_motorola

کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار هستم. علاقمند به یاد گیری و مباحث تکنولوژی، امیدوارم از مطالب آریامونز نهایت لذت را ببرید