امروز:10 فروردین 1403

مایکروسافت به زودی ChatGPT را به سرویس Azure OpenAI مبتنی بر ابر خود اضافه خواهد کرد.

مایکروسافت به افراد بیشتری – یا حداقل مشتریان بیشتری – دسترسی به فناوری‌های OpenAI از جمله ChatGPT می‌دهد. این غول فناوری اعلام کرده است که اکنون سرویس OpenAI Azure را پس از دسترسی تعداد محدودی از مشتریان سازمانی به آن در نوامبر 2021 به طور کلی در دسترس قرار می دهد. همانطور که بلومبرگ اشاره می کند، مشتریانی که به این سرویس دسترسی دارند می توانند از ابزارهای OpenAI مختلف برای برنامه های کاربردی ابری خود، از جمله تولید کننده هنر هوش مصنوعی Dall-E و سیستم زبان GPT-3.5. مایکروسافت می‌گوید که به زودی دسترسی به ChatGPT را نیز به این سرویس اضافه می‌کند.


این غول فناوری از زمانی که در سال 2019 یک میلیارد دلار در استارتاپ تأسیس شده توسط ایلان ماسک سرمایه گذاری کرد، با OpenAI مرتبط بوده است. این اعلامیه اندکی پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر مذاکره مایکروسافت برای سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری دیگر در این شرکت منتشر شد. اریک بوید، رئیس پلتفرم‌های هوش مصنوعی مایکروسافت، پیشتر در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفت: «این مدل‌های [هوش مصنوعی] نحوه تعامل مردم با رایانه‌ها را تغییر خواهند داد.

در حالی که OpenAI برای مدتی وجود داشته است، اخیراً پس از اولین ChatGPT در کانون توجه قرار گرفت. این برنامه توانایی ارائه پاسخ های طولانی و منسجم را دارد که بلافاصله به عنوان پاسخ های تولید شده توسط ماشین قابل تشخیص نیستند. این به اندازه کافی خوب بود که مربیان را هشدار داد، آنها ابراز نگرانی کردند که می تواند برای تقلب استفاده شود. در اوایل این ماه، مدارس دولتی شهر نیویورک ChatGPT را از دستگاه‌های مدرسه و شبکه‌های WiFi ممنوع کردند.

اطلاعات همچنین قبلاً گزارش داده بود که مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای ادغام نرم افزار OpenAI است که ChatGPT را در بینگ تقویت می کند. در حالی که هنوز مشخص نیست این نرم افزار چه کاری می تواند برای موتور جستجو انجام دهد، منابع گفتند که می تواند Bing را قادر سازد تا نتایج را در قالبی دوستانه تر و هضم آسان تر بازگرداند. ChatGPT در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس است، اما OpenAI قصد دارد در آینده از آن درآمد کسب کند و قبلاً یک لیست انتظار برای کسانی که علاقه مند به آزمایش نسخه پولی ربات هستند باز کرده است.

اشتراک گذاری