امروز:6 اردیبهشت 1403

راهنمای جامع: چگونه ایرپادز را تمیز کنید؟ ایرپادز یا سایر هدفون ها بی سیم

طولی نکشید که هدفون های بی سیم در همه جا حاضر شدند. ایرپادهای اپل در سپتامبر 2016 معرفی شدند و به هدفون های بی سیم واقعی جبرا، سونی، سامسونگ و دیگران پیوست. حال پس از چند سال، برای بسیاری از ما هنگام گوش دادن به موسیقی، پادکست و سرویس‌های پخش جریانی در تلفن‌ها و تبلت‌هایمان، آن‌ها اصلی ترین انتخاب هستند.

با این حال، از آنجایی که ما اغلب از آنها استفاده می کنیم، هدفون های بی سیم می توانند به سرعت کثیف شوند. آنها با موم گوش، روغن ها و سلول های پوست در تماس خواهند بود. جدای از رعایت بهداشت، باید هدفون های خود را (و جعبه شارژ آن ها) تمیز کنید زیرا باعث ایجاد هدفون هایی با صدای بهتر و ماندگاری بیشتر شود. همیشه قبل از مصرف الکل مالشی یا ابزار فلزی از ملایم ترین وسایل تمیز کننده استفاده کنید. انجام این کار احتمال آسیب رساندن به بدنه پلاستیکی اغلب براق هدفون شما را کاهش می دهد. من از تجربه صحبت می‌کنم، زیرا به دلیل تمیز کردن بیش از حد مشتاقانه، دو غشای AirPod را سوراخ کرده‌ام. حتی هنگام برداشتن سری پلاستیکی هدفون ها، مراقب باشید: با WF-1000XM4 سونی، باید آنها را بچرخانید و بکشید. فقط راهنمایی های سازنده را دنبال کنید (چند راهنما را در زیر لیست می کنیم)، همراه با بهترین نکات ما در زیر.

چگونه هدفون های بی سیم (ایرپادز) خود را تمیز کنیم

فرآیند تمیز کردن بسته به نوع ایرپادزی که دارید متفاوت است. اول، هدفون‌های بی‌سیم با سری های سیلیکونی (یا پلاستیکی) قابل جابجایی، مانند گلکسی بادز، سری های پلاستیکی WF-1000XM4 سونی یا اکثر جوانه‌های Beats، و چندین مدل با یک بدنه یکپارچه مانند ایرپادهای اصلی اپل وجود دارد.

تفاوت اصلی این است که سری های جداشدنی راحت تر تمیز می شوند. آنها همچنین قابل تعویض هستند و سری های یدکی اغلب در جعبه قرار می گیرند. همچنین می‌توانید از آب صابون یا سایر محصولات پاک‌کننده ملایم روی نوک‌های نامرتب استفاده کنید، بدون ترس از آسیب دیدن قسمت‌های الکتریکی هدفون.

هدفون ها و سری های سیلیکونی قابل تغییر را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید. از آنجایی که اکثر سری های هدفون های بی‌سیم به بدنه هدفون متصل هستند، ممکن است متوجه شوید که آلودگی از نوک‌ها به هدفون نیز منتقل شده است. اپل می گوید می توانید از دستمال مرطوب ایزوپروپیل الکل 70 درصد، دستمال مرطوب اتیلیک الکلی 75 درصد یا دستمال های ضدعفونی کننده برای تمیز کردن بیرونی هدفون های بی سیم خود استفاده کنید، اما توصیه می کند که نباید از دستمال مرطوب روی قسمت های مش بلندگوی ایرپادها استفاده کنید. . راهنمای سامسونگ به لباس‌های نرم و خشک و سواب‌های پنبه‌ای پایبند است.

نوک ها را بردارید و به آرامی داخل هر جوانه را با سواب پنبه ای یا در صورت نیاز به چیز نازک تری با خلال دندان ردیابی کنید. اگر ریزه‌ای به اطراف چسبید، آن را به حلقه فلزی در انتهای ابزار تمیز کردن گوشی ارتقا دهید، اما فقط با احتیاط حرکت کنید. اجسام فلزی بیشتر احتمال دارد اشیا را خراش دهند و سوراخ کنند. ابزار تمیز کننده همچنین دارای یک برس در انتهای دیگر است تا هر گونه کثیفی را از بین ببرد. پس از شفاف شدن، کناره های نوک را با یک پارچه کمی مرطوب پاک کنید.

نکات AirPods Pro هر کدام دارای یک غشای ظریف هستند که تمیز کردن آن را نسبت به غشاهای روی هدفون آسان‌تر می‌کند، اما شکننده نیز هستند. خود اپل توصیه می‌کند که می‌توانید سری های هدفون را با آب بشویید و اضافه می‌کند که نباید از صابون یا سایر محصولات پاک‌کننده روی آن‌ها استفاده کنید. اگر از یک پارچه مرطوب استفاده می کنید یا آنها را آبکشی می کنید، مطمئن شوید که آنها را روی یک پارچه خشک قرار دهید و قبل از اینکه دوباره آنها را وصل کنید، بگذارید کاملا خشک شوند.

اپل توصیه می‌کند از سواب‌های پنبه‌ای یا پارچه خشک برای میکروفون و بخش‌های مش اسپیکر AirPods استفاده کنید. شما همچنین می توانید از یک دمنده هوای لامپ استفاده کنید، که باید نیروی ملایمی برای از بین بردن کثیفی بدون آسیب رساندن به برق ایجاد کند. با این حال، اگرچه ممکن است قوی تر باشد، از هوای کنسرو شده استفاده نکنید. سونی می‌گوید این کار می‌تواند گرد و غبار را بیشتر وارد میکروفون یا سوراخ‌های خروجی صدا کند.

چگونه قاب شارژ هدفون های بی سیم خود را تمیز کنیم

ممکن است متوجه شوید که کیف شارژ شما در وضعیت بدتری نسبت به سری های وایرلس هدفون شما قرار دارد. با شکاف‌های عمیق برای جمع‌آوری کثیفی از سری های هدفون شما در هنگام شارژ، این کیف همچنین می‌تواند پرزهای جیب را از قرار گرفتن در جیب‌ها و کیف شما نیز جمع کند. این کیس‌ها معمولاً از کنتاکت‌های فلزی برای اتصال و شارژ کردن سری های وایرلس استفاده می‌کنند، بنابراین هر گونه کثیفی یا جرم گوش در واقع می‌تواند بر شارژ مجدد هدفون شما تأثیر بگذارد. تمیز نگه داشتن کیس شارژ کننده سودمند است. یک پارچه نرم، یا یک سواب پنبه ای برای مکان های با دسترسی سخت تر، باید بتواند هر چیزی را که مانع شارژ شدن سری های هدفون شما می شود، پاک کنید. شما همچنین می توانید کمی از هوای یک دمنده هوای لامپ استفاده کنید – به نظر من آنهایی که یک برس متصل دارند برای این کار عالی هستند.

م

هم برای هدفون و هم برای کیف، می‌توانید از یک خلال دندان نازک برای از بین بردن هرگونه جرم یا موم گیر افتاده در درزهای دستگاه استفاده کنید. بیشتر هدفون‌ها از پلاستیک قالب‌گیری شده هستند، اما برخی از آنها لبه‌ها و خطوطی دارند که خاک را در کنار هم جمع می‌کنند.

اشتراک گذاری