امروز:10 فروردین 1403

Google Messages آزمایش رمزگذاری سرتاسر برای متون گروه RCS را آغاز می کند

Google شروع به آزمایش رمزگذاری سرتاسر (E2EE) در پیام‌ها برای چت‌های گروهی RCS در Android کرده است. برخی از کاربرانی که در برنامه بتای باز پیام‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، در هفته‌های آینده و پیش از انتشار گسترده‌تر، به این برنامه دسترسی خواهند داشت. این شرکت در جریان کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2022 اعلام کرد که نسخه بتا E2EE برای چت های گروهی تا پایان سال جاری در دسترس خواهد بود.

این اقدام 18 ماه پس از آن صورت گرفت که Google Messages شروع به ارائه E2EE برای مکالمات یک به یک کرد تا از چت ها در برابر چشمان کنجکاو محافظت کند. آزمایش E2EE در Messages را در نوامبر 2020 آغاز کرد، بنابراین ممکن است چندین ماه طول بکشد تا ویژگی حفظ حریم خصوصی برای همه چت های گروهی فعال شود.

عکس صفحه چت گروهی پیام‌های Google با رمزگذاری سرتاسر فعال


بسیاری از شرکت‌های مخابراتی و تولیدکنندگان تلفن در چندین سال گذشته با RCS همکاری کرده‌اند تا ویژگی‌هایی مانند عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت بالا، رسید خواندن و E2EE را ارائه دهند. قالب پیام کوتاه 30 ساله هیچ یک از آن ها را پشتیبانی نمی کند. با این حال، یک شرکت وجود دارد که همچنان در RCS به کار خود ادامه می دهد – اپل که در باغ دیواری iMessage دنج می ماند.

گوگل علناً از اپل درخواست کرده است تا RCS را بپذیرد، اما تاکنون این تلاش‌ها مثمرثمر نبوده است. در ماه سپتامبر، تیم کوک، مدیر عامل اپل، به شوخی پیشنهاد کرد که کاربران iOS که در ارسال ویدیو برای یکی از عزیزانشان با دستگاه اندرویدی مشکل دارند، فقط برای آنها یک آیفون بخرند.

با این وجود، گوگل در تلاش بوده است تا قابلیت همکاری پیام‌رسانی iOS و اندروید را بهبود بخشد و تلاش دیگری برای وارد کردن اپل به RCS در یک پست وبلاگ انجام داد. نینا بودیراجا، مدیر محصول گروه Messages، نوشت: «امروزه، همه اپراتورها و تولیدکنندگان بزرگ تلفن همراه RCS را به عنوان استاندارد پذیرفته اند – به جز اپل. اپل از پذیرش RCS خودداری می‌کند و زمانی که افرادی که آیفون دارند به افراد دارای تلفن‌های اندرویدی پیام می‌دهند، به اس ام اس تکیه می‌کند، که به این معنی است که پیامک‌های آنها در دهه 1990 گیر کرده است.

با این حال، شرکت‌هایی هستند که در حال کار بر روی راه‌هایی برای دسترسی به iMessage در دستگاه‌های دیگر هستند. همین هفته، توسعه دهندگان اپلیکیشنی به نام Sunbird ادعا کردند که iMessage را برای کار در اندروید دریافت کرده اند.

اشتراک گذاری