امروز:9 اردیبهشت 1403

سرویس نامحدود و رایگان Google Photos

ُسرویس نامحدود و رایگان Google Photos

در برابر شرکت هایی مانند آی کلاد،دراپ باکس و مایکروسافت وان درایو که هر کدام سالیانه تقریبا چندصد دلار هزینه در ازای میزبانی تصاویر دریافت می کنند گوگل سرویس عکس خود را بدون هزینه در اختیار کاربران قرار داده است و میزبانی تصاویر بر روی دسکتاپ، اندروید و iOS توسط گوگل به‌طور رایگان انجام می‌شود.

شرکت گوگل اعلام کرده محصول جدید Google Photos این شرکت فضای بی‌نهایت رایگان برای عکس‌ها و تصاویر ویدئویی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تنها محدودیت موجود آن است که عکس‌ها زیر ۱۶ مگاپیکسل و ویدئوها نیز تا رزولوشن تمام اچ‌دی باشند و در صورتی که بزرگتر باشند گوگل با تضمین هیچ افت کیفیتی آن ها را فشرده کرده.

 

Google Photos service

Google Photos service

مزایای سرویس google photos  و سود گوگل!

دو رقیب بزرگ فلیکر و آمازون نیز فضای رایگانی برای میزبانی تصاویر در اختیار کاربران قرار می دهند ولی هر کدام ایراداتی دارند! فلیکر یک ترابایت فضا را در اختیار شما قرار میدهد ولی در تمامی صفحات تبلیغات شریک تجاری اش یعنی یاهو را باید مشاهده کنید! آمازون نیز فضا ذخیره سازی نامحدودش را در ازای خرید حساب یکساله 99 دلاری به شما ارائه می دهد!

با این توضیحات و با توجه به اینکه گوگل توانسته است تا کنون درآمد بالایی از جست و جوی کاربران بدست آورد ، این شرکت پا به این عرصه گذاشته و با پشتیبانی رایگان و نامحدود از تصاویر کاربران از رقبا پیشی گرفته ، علاوه بر آن سود خود را نیز با ذخیره سازی تصاویر کاربران و استفاده از آنها برای کسب و کار  و تبلیغات بدست خواهد آورد.

یکی دیگر از مزایا سرویس جدید گوگل امکان ویرایش و اصلاح عکس ها با تکنولوژی Computer Vision می باشد البته این تکنولوژی هنوز به مرحله تکامل نرسیده و به گفته مدیر ارشد گوگل در آینده روند رو به رشدی خواهد داشت.

گوگل بدلیل استفاده از تکنولوژی های پیشرفته اش و سیستم های هوشمندی که در اختیار دارد میتواند اطلاعات مکانی و… عکس ها را مشخص کرده و در قالب تبلیغات به کاربران ارائه دهد.

 

اشتراک گذاری

لیسانس نرم افزار کامپیوتر علاقمند به تمام زمینه های تکنولوژی و برنامه نویسی