امروز:8 اردیبهشت 1403

رئیس استودیو Larian می گوید Baldur’s Gate 3 هرگز به Game Pass نخواهد آمد

در انتظار نمایش Baldur’s Gate 3 در Game Pass نفس خود را حبس نکنید. به گفته سوئن وینکه، بنیانگذار استودیو لارین در مصاحبه با IGN، این اتفاق نمی افتد. طراح بازی به طور کامل گفت: “این بازی در Game Pass قرار نخواهد گرفت.” وینکه در ادامه خاطرنشان کرد که این همیشه برنامه بوده و این عنوان هرگز برای قرار دادن در پلتفرم بازی اشتراکی مایکروسافت در نظر گرفته نشده است. این اظهارات تنها یک هفته پس از عرضه رسمی بازی بر روی کنسول های Xbox Series X/S رخ داد.

در ریشه این تصمیم ارزش درک شده است. وینکه می‌گوید که Baldur’s Gate 3 یک بازی بزرگ است که با «قیمت منصفانه» در دسترس است. او همچنین از فقدان تراکنش‌های خرد و داستان کامل آن عنوان کرد و گفت: «آنچه را برای آن پرداخت می‌کنید، دریافت می‌کنید». به گفته HowLongToBeat، برای این منظور، اجرای کامل در Baldur’s Gate 3 بیش از 140 ساعت طول می کشد. این به حدود 40 سنت در ساعت می رسد که به نظر من ارزش خوبی دارد.

Larian Studios مایکروسافت نیست. این یک شرکت کوچک است که به تمام پولی که می‌تواند به دست آورد نیاز دارد، و Vincke پیشنهاد می‌کند بازیکنانی که قیمت تمام شده Baldur’s Gate 3 را پرداخت می‌کنند، به توسعه‌دهنده اجازه می‌دهند «به ساخت بازی‌های دیگر ادامه دهد».

این به یک مشکل بزرگتر در جامعه بازی در مورد ماهیت “همه چیزی که می توانید بخورید” پلتفرم های اشتراک استریم مانند Game Pass اشاره می کند. بدیهی است که پرداخت 10 دلار در هر ماه برای دسترسی به صدها بازی برای مصرف کنندگان بسیار مهم است، اما باید دید که چگونه بر توسعه دهندگان تأثیر می گذارد. برخی از توسعه‌دهندگان کوچک‌تر، قرار گرفتن در معرض اضافه‌شده با راه‌اندازی در Game Pass را تحسین می‌کنند، در حالی که برخی دیگر مانند Take Two آن را «فرصتی از دست رفته» برای ناشران می‌نامند. جیم رایان، رئیس سونی، حتی این پلتفرم را «مخرب ارزش» نامید، اما او در مورد رقیب اصلی صحبت می‌کند، یعنی غلات با نمک.

مایکروسافت بر این ایده ثابت قدم است که Game Pass در واقع فروش عناوین موجود را افزایش می‌دهد، زیرا بازیکنان عاشق بازی‌های خاصی شده‌اند و می‌خواهند کاملاً مالک آن‌ها شوند. شواهدی برای حمایت از این موضوع وجود دارد. طبق آمار منتشر شده توسط VentureBeat، Starfield از روز راه اندازی در سرویس اشتراک در دسترس بود، اما همچنان توانسته عنوان پرفروش ترین عنوان ماه سپتامبر باشد. با این حال، آن ضرب المثل قدیمی در مورد گاو و شیر رایگان باید برای برخی از گیمرها صدق کند.

مهمتر از همه، Baldur’s Gate 3 نیازی به Game Pass ندارد. این یکی از محبوب‌ترین و تحسین‌شده‌ترین نسخه‌های سال است که تعداد زیادی غنائم را در The Game Awards جمع‌آوری کرده و حدود 20 میلیون نسخه تنها در Steam به فروش رسانده است. این بازی برای PS5 و همانطور که گفته شد، Xbox Series X/S نیز موجود است.

اشتراک گذاری